Tekst łatwy do czytania (ETR)

Informacje o Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Rudzie Śląskiej

Komenda Miejska Państwowej

Straży Pożarnej w Rudzie Śląskiej

znajduje się w Rudzie Śląskiej przy ulicy Piotra Niedurnego 4.

 

Szefem Komendy Miejskiej

Państwowej Straży Pożarnej w Rudzie

Śląskiej jest Komendant młodszy

brygadier Mariusz Kita.

 

mł. bryg. Mariusz Kita

Komendantowi pomaga zastępca młodszy

brygadier Mariusz Wydrychiewicz.

Czym zajmuje się Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Rudzie Śląskiej.

W Komendzie służbę pełnią kobiety i mężczyźni. Strażacy pracują w biurze oraz podczas akcji ratowniczo-gaśniczych. W Komendzie zatrudnieni są również pracownicy cywilni.

 

Komenda realizuje zadania z zakresu:

 

  1. Gasimy pożary

 

2.  Ratujemy ludzi po wypadkach samochodowych.

 

3. Ratujemy zagrożone zwierzęta.

 

Strażacy komendy wykonują też inne czynności między innymi:

  1. Sprawdzają czy  budynki są bezpieczne dla ludzi.

2.  Organizują pogadanki dla dzieci w Sali Edukacyjnej Ognik.

3.  Uczą ludzi jak zachowywać się bezpiecznie, żeby było mało pożarów, wypadków i katastrof.

Gdzie znajduje się wejście do budynku?

Wejście główne do budynku odbywa się w asyście wyznaczonego strażaka.

Strażak zaprowadzi Cię do wejścia do budynku.

Jak załatwić sprawę?

Aby załatwić sprawę, można:

Napisać pismo i wysłać je na adres:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
w Rudzie Śląskiej, ulica Niedurnego 4
41-710 Ruda Śląska.

Przynieść pismo do komendy.

Pisma i inne dokumenty można przynieść prosto do komendy.

Jeżeli będzie to możliwe, strażak zaprowadzi Cię do miejsca gdzie możesz zostawić pismo.

Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto
w ePUAP. Adres skrzynki ePUAP: 
SkrytkaESP

Napisać pismo i wysłać je na adres e-mail:

 

skkm@ruda.sl.straz.gov.pl

 

 

 

 

Materiały

Tekst łatwy do czytania ETR - 2025
Tekst​_łatwy​_do​_czytania​_ETR​_-​_2025.doc 7.72MB

Zdjęcia (10)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2025 11:55 st. kpt. Maciej Małczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. kpt. Maciej Małczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tekst łatwy do czytania (ETR) 5.0 23.04.2026 10:43 mł. bryg. Maciej Małczak
Tekst łatwy do czytania (ETR) 4.0 23.04.2026 09:22 mł. bryg. Maciej Małczak
Tekst łatwy do czytania (ETR) 3.0 23.06.2025 11:26 st. kpt. Maciej Małczak
Tekst łatwy do czytania (ETR) 2.0 20.06.2025 14:21 st. kpt. Maciej Małczak
Tekst łatwy do czytania (ETR) 1.0 31.03.2025 11:55 st. kpt. Maciej Małczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}