W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Numer alarmowy 112

Grafika promocyjna numeru 112 informująca, że w Polsce funkcjonuje 17 centrów powiadamiania ratunkowego, w których pracuje 1365 operatorów, którzy obsłużyli 22 miliony zgłoszeń w 2019 roku, a średni czas oczekiwania na odebranie połączenia wynosił 11 sekund.

Numer alarmowy 112 wybieraj w sytuacjach alarmowych, w których niezbędna jest pomoc Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub Państwowego Ratownictwa Medycznego i gdy wymagane są natychmiastowe działania tych służb.

Numer alarmowy 112 - informacje dodatkowe

System Powiadamiania Ratunkowego, funkcjonujący na terenie kraju, tworzy 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego – po jednym w każdym mieście wojewódzkim oraz w Radomiu. 

System powiadamiania ratunkowego - informacje dodatkowe

Operatorzy numerów alarmowych - wymagania formalne

Operatorzy numerów alarmowych - informacje dodatkowe

Operatorem numerów alarmowych może być osoba, która:

  • posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
  • posługuje się co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym
  • ukończyła szkolenie operatorów numerów alarmowych, zdała egzamin z części teoretycznej i z części praktycznej.

Wymagania pożądane dotyczące operatorów numerów alarmowych:

  • komunikatywność, 
  • kreatywność, 
  • decyzyjność,
  • asertywność, 
  • cierpliwość, 
  • umiejętność słuchania,
  • opanowanie,
  • odpowiedzialność,
  • dyscyplina,
  • umiejętność pracy z wykorzystaniem komputera. 
{"register":{"columns":[]}}