W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Operatorzy Numerów Alarmowych

10.10.2019

ona

22 miliony zgłoszeń odebrali operatorzy numerów alarmowych w 2019 roku.

Każdego dnia, do Centrów Powiadamiania Ratunkowego trafia około 60 tysięcy zgłoszeń kierowanych na numer alarmowy 112.

Średni czas odbioru połączenia przez Operatora Numerów Alarmowych wynosi ok. 11 sekund.

Celem systemu powiadamiania ratunkowego jest pomoc osobom w stanie nagłego zagrożenia życia i zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa publicznego, a przede wszystkim ratowanie życia. Priorytetem pracy operatorów numerów alarmowych jest efektywność i jakość, dlatego są wiarygodni, profesjonalni i godni zaufania.

Wymagania formalne dotyczące operatorów numerów alarmowych:

Operatorem numerów alarmowych może być osoba, która:

  • posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
  • posługuje się co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym
  • ukończyła szkolenie operatorów numerów alarmowych, zdała egzamin z części teoretycznej i z części praktycznej.

Wymagania pożądane dotyczące operatorów numerów alarmowych:

  • komunikatywność, 
  • kreatywność, 
  • decyzyjność,
  • asertywność, 
  • cierpliwość, 
  • umiejętność słuchania,
  • opanowanie,
  • odpowiedzialność,
  • dyscyplina,
  • umiejętność pracy z wykorzystaniem komputera. 

Materiały

Dołącz do nas
Statystyki
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
14.02.2020 09:52 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.05.2019 14:23 Ilona Skwierzyńska
{"register":{"columns":[]}}