W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania, roztrzygania

W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Białogardzie sprawy przyjmowane i załatwiane są zgodnie z obowiązującą Instrukcją Kancelaryjną. Korespondencję przyjmuje sekretariat i rejestruje ją ilościowo w dzienniku korespondencyjnym.  Następnie sekretariat przekazuje Komendantowi Powiatowemu PSP za pośrednictwem sekretariatu następującą korespondencję:

  • adresowaną imiennie do komendanta,
  • dotyczącą organizacji, zakresu działania i zasad funkcjonowania urzędu,
  • skargi i wnioski dotyczące działalności urzędu i jego pracowników,
  • protokoły i zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w urzędzie przez organy nadrzędne lub inne  organy kontrolne.

Komendant przeglądając korespondencję:

  • decyduje, którą korespondencję załatwia osobiście,
  • pozostałą korespondencję przekazuje do załatwienia właściwym naczelnikom wydziałów, kierownikom sekcji, dowódcom JRG bądź samodzielnym stanowiskom pracy komendy z adnotacją dotyczącą sposobu i terminu załatwienia sprawy,
  • umieszcza dyspozycję dotyczącą aprobaty załatwienia sprawy bądź podpisania czystopisu.

Naczelnicy wydziałów, kierownicy sekcji, dowódcy JRG i samodzielne stanowiska pracy przeglądają korespondencję:

  • adresowaną do nich imiennie,
  • zawierającą ponaglenie i interwencję,
  • wymagającą osobistego przyjęcia do wiadomości, zajęcia stanowiska lub wydania wstępnych poleceń dotyczących sposobu ich załatwienia.

Jeżeli korespondencja dotyczy spraw wchodzących w zakres działania różnych komórek organizacyjnych Komendy lub pracowników, przekazuje się ją komórce lub pracownikowi, do którego należy załatwienie sprawy w podstawowym zakresie.

Komendant Powiatowy PSP wydaje decyzje administracyjne:

w I instancji:

  • w sprawach kadrowych dotyczących strażaków i pracowników cywilnych komendy,
  • w sprawach usunięcia nieprawidłowości w zakresie przepisów przeciwpożarowych,
  • w sprawie niedopuszczania do użytku istniejących obiektów budowlanych.

Komendant Powiatowy wydaje opinie w sprawach przekazywania obiektów do użytkowania.

Komendant Powiatowy PSP rozpatruje:

  • skargi w szczególności na zaniedbanie lub nie należyte wykonanie zadań przez pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw,
  • wnioski w sprawie ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności,
  • petycje dotyczące wykonywanych zadań z zakresu administracji publicznej.

Terminy załatwiania i rozstrzygania spraw

  1. wszelkie sprawy (w tym sprawy, które rozstrzygane są w drodze decyzji - nie będących decyzjami administracyjnymi w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego, zarządzenia, rozkazy, wytyczne, instrukcje itp.) wpływające do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej załatwiane są bez zbędnej zwłoki,
  2. jeżeli sprawa zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego jest sprawą o charakterze indywidualnym rozstrzyganą w drodze decyzji administracyjnej to jest załatwiana w następujących terminach:
    1. niezwłocznie, jeżeli jest rozstrzygana w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
    2. w terminie 1 miesiąca od dnia wszczęcia postępowania jeżeli sprawa wymaga postępowania wyjaśniającego,
    3. w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania jeżeli sprawa jest szczególnie skomplikowana,
  3. petycje, skargi i wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 1 miesiąca od dnia ich wniesienia. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby są zawiadamiani o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - a także o stanie rozpatrzenia skargi w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia lub przekazania właściwej osobie do rozpatrzenia.
  4. odpowiedzi na skargi wniesione, których przedmiotem są działania lub bezczynność Komendanta Powiatowego PSP sporządza się w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu skargi.

Do terminów powyższych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie, a także w przypadku zwłoki z przyczyn niezależnych od organu pracownik właściwy do załatwienia sprawy zawiadamia strony, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy. Na nie załatwienie sprawy w terminie strona może złożyć zażalenie do Zachodniopomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie. Komendant uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych nie załatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłości.

Ponadto pracownik, który z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił sprawy w terminie lub nie dopełnił obowiązku powiadomienia stron o wyznaczeniu nowego terminu albo nie załatwił sprawy w dodatkowym terminie podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 08:30 Juliusz Grudnicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Juliusz Grudnicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania, roztrzygania 1.0 08.12.2020 08:30 Juliusz Grudnicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}