Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu.
- Data publikacji strony internetowej: 1 grudnia 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 czerwca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, wszystkie nowe filmy dodawane na stronie będą miały napisy.
- Niektóre elementy graficzne, które zawierają jakąś informację, jak zdjęcia, wykresy, opublikowane na naszej stronie, nie posiadają tekstu alternatywnego. Tekst alternatywny będzie stopniowo uzupełniany. Wszystkie nowe elementy graficzne mają tekst alternatywny.
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie www.archiwum.straz.pl nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 20 listopada 2020 r.
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 20 czerwca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klatwiaturowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych,
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do st. str. Diana Anna Ćwiek - mejlowo przasnysz@mazowsze.straz.pl lub telefonicznie 29 752 65 41.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- st. bryg. Waldemar Białczak - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu,
- Adres: ul. Baranowska 44, 06-300 Przasnysz,
- mail: przasnysz@mazowsze.straz.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku od ul. Baranowskiej. Brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku na poziomie terenu. Pomieszczenia biurowe na I piętrze - brak windy. W korytarzu znajduje się stanowisko podoficera odpowiedzialnego za organizacje wejścia osób postronnych do budynku komendy. W budynku brak jest pętli indukcyjnych, informacji głosowych lub w języku brajla. Do pomieszczeń w komendzie mogą wejść osoby z psem asystującym lub psem przewodnikiem. W budynku komendy nie można skorzystać z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
- Pierwsza publikacja:
- 23.06.2025 08:18 asp. Rafał Sekuna
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st. kpt. mgr inż. poż. Tomasz Krawczyk
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 1.0 | 23.06.2025 08:18 asp. Rafał Sekuna |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP