W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

2020 rok

  1. Podsumowanie konsultacji publicznych w zakresie kierunków implementacji znowelizowanej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych w obszarze dot. edukacji oraz omówienie wyników konsultacji;
  2. Opracowanie dla Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu dokumentu pt. Kierunki implementacji dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (DAUM) - na podstawie ww. konsultacji. W dokumencie tym KRRiT postulowała:
  • powołanie przy KRRiT rady z obligatoryjnym udziałem właściwych urzędów administracji państwa, która będzie koordynowała działania z zakresu edukacji medialnej w Polsce;
  • powierzenie KRRiT prowadzenia badań i oceny stanu realizacji edukacji medialnej w Polsce;
  • zobowiązanie dostawców platform udostępniania wideo do zapewnienia użytkownikom odpowiednich środków i narzędzi kształtowania umiejętności korzystania z mediów oraz podnoszenia w tym zakresie świadomości użytkowników;
  • powierzenie KRRiT oceny, czy są odpowiednie środki i narzędzia stosowane przez dostawców platform udostępniania wideo;
  • powierzenie KRRiT obowiązku sprawozdawczości do KE na temat promowania rozwoju umiejętności korzystania z mediów oraz stosowania w tym zakresie odpowiednich środków.
  1. Udział w pracach grupy roboczej ds. dezinformacji powołanej przez Europejską Grupę Regulatorów ds. audiowizualnych usług medialnych (ERGA): KRRiT przewodziła zespołowi, który przygotował wytyczne dla sygnatariuszy Kodeksu Praktyk wz. dezinformacji pt. Improving Media Literacy Campaigns on Disinformation oraz brała udział w wypracowaniu pozostałych raportów w tym zakresie: Notions of Disinformation and Related Concepts, Strengthing Factchecking Across the European Union, How to Improve Procedures Adopted by Code of Practice Signatories as Regards Consumers Complaints and Flagging. Celem tych prac było przedstawienie spójnego podejścia do zobowiązań wynikających z przepisów ww. Kodeksu w zakresie prowadzenia kampanii o edukacji medialnej, współpracy z: fact-checkerami, środowiskiem badaczy mediów oraz użytkownikami w zakresie korzystania z narzędzi zapewnianych przez platformy;
  2. Opracowanie i wydanie publikacji pt. Fake news-dezinformacja online - próby przeciwdziałania tym zjawiskom z perspektywy instytucji międzynarodowych oraz wybranych państw UE, w tym Polski;
  3. Promocja drugiej edycji Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej, w tym interaktywnej mapy Europy, na której wszystkie zainteresowane organizacje przez cały rok mogą zgłaszać organizowane przez siebie wydarzenia i działania z zakresu edukacji medialnej;
  4. Prowadzenie Drogowskazu Medialnego;
  5. Udział członka KRRiT, prof. dr. hab. Janusza Kaweckiego w cotygodniowych audycjach pt. „Zrozumieć media” na antenie Radia Maryja. W cyklu tym studenci Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu przygotowują i zadają pytania, m.in. związane ze sposobem odbioru mediów, rozumieniem ich oferty programowej czy umiejętnością dokonywania selekcji i wyboru.
{"register":{"columns":[]}}