W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polecane publikacje

2021 rok
  1. Pokrzycka L., „Rola aplikacji dydaktycznych w nauczaniu zdalnym”, "E-mentor" 2021, nr 1: http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/88/id/1500
  2. Rosińska, K., Brzóska, P., & Nowak, B. (2021). „Analiza postrzegania prawdziwości informacji wśród studentów – podobieństwo super fake newsów do prawdziwych wiadomości.” „Studia Medioznawcze”, 22(1), 840-851: https://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/view/329
  3. Rosińska, K., "Fake news. Geneza, istota, przeciwdziałanie", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2021:  https://ksiegarnia.pwn.pl/Fake-news,913516095,p.html
  4. Rosińska, K., „Oblicza fake newsa. Perspektywa naukowych analiz zjawiska fałszywych wiadomości.”, Wydawnictwo UKSW, 2021: https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/zapowiedzi/828-oblicza-fake-newsa-perspektywa-naukowych-analiz-zjawiska-falszywych-wiadomosci.html
2020 rok
  1. Dąbrowska, I. „Badanie aktywności internautów w mediach społecznościowych”, [w:] „Współczesne media” t.1: „Problemy i metody badań nad mediami”, (red.) I. Hofman, D. Kępa – Figura, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2020, s. 237-246.
  2. Dąbrowska I., „Deepfake – nowy wymiar internetowej manipulacji, „Zarządzanie Mediami”, red. Bogusław Nierenberg, t. 8, nr 2, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, s. 89-101.
  3. Dąbrowska I., „Personalizacja online”, [w:] B. Mróz (red.), „Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym”, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 151-166.
  4. Granat A. (red.),   „Recepcja mediów”, t. 7: „Wnioski z badań - lata 2019-2020, Wyd. UMCS, Lublin 2020”, ss. 174.
  5. Granat A., „Wykorzystanie TIK na zajęciach „Badania nad odbiorem mediów w praktyce”, [w:] A. Granat (red.), „Recepcja mediów”, t. 7: „Wnioski z badań – lata 2019–2020”, Wyd. UMCS, Lublin 2020, s. 111–174.
  6. Has-Tokarz A., „Pornografia, bicie, wulgaryzmy… – przemoc i treści szkodliwe w mediach dla dzieci (skala oraz przejawy zjawiska)”, [w:] „Współczesne media. Przemoc w mediach” t.1, (red.) I. Hofman, D. Kępa-Figura, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2020, s. 209-230.
  7. Pokrzycka L., „Nauczanie zdalne na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UMCS w czasach epidemii koronawirusa”, (w:) "Informatyka w Edukacji" 2020.  https://iwe.mat.umk.pl/iwe20/tom-iwe2020/30.pdf
  8. Pokrzycka L. (red.), “Inovative Teaching Methods. Practical Teaching in Higher Education”, Wyd. UMCS, Lublin 2020.
  9. Pokrzycka L., „Kształcenie dziennikarskie w formule e-learningowej. Studium przypadku UMCS w Lublinie”, (w:) Panorama e-edukacji w Polsce, pod red. B. Galwasa, Warszawa 2020, s. 287-300.
  10. Rosińska, K., & Brzóska, P., „Analiza indywidualnej podatności użytkowników mediów społecznościowych na fake newsy – perspektywa polska.” „Studia Medioznawcze”, 21(3), 661-688, (2020). https://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/view/280
  11. Rosińska, K., “Disinformation in Poland: Thematic classification based on content analysis of fake news from 2019”, https://cyberpsychology.eu/article/view/14369 
  12. Cegielska K., (red.) „Zrozumieć media”, Wydawnictwo AKSiM, Toruń 2020
2019 rok
  1. Dąbrowska I., “Media społecznościowe w trzecim sektorze”, Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2019, ss. 288.
2018 rok
  1. Boniecka B., Granat A., (red.), „Recepcja mediów”, t. 5: „Recepcja mediów przez młodzież i osoby dorosłe”, Wyd. UMCS, Lublin 2018, ss. 242.
  2. Boniecka B., Granat A., (red.), „Recepcja mediów”, t. 4: „Rola badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej”, Wyd. UMCS, Lublin 2018, ss. 246.
  3. Granat A., „Wpływ mediów na prototypowe myślenie i językowe operowanie schematami przez dzieci w wieku przedszkolnym”, [w:] „Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka”, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2018, s. 70–85.
  4. Hofman I., Kępa-Figura D., (red.), „Współczesne media. Multimodalność mediów elektronicznych”, Wyd. UMCS, Lublin 2018, t. 2, ss. 212.
  5. Hofman I., Kępa-Figura D., (red.), „Współczesne media. Zagadnienie ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych”, Wyd. UMCS, Lublin 2018, t. I, ss. 186. 
  6. Pokrzycka L., „Aplikacje w dydaktyce. Szanse i zagrożenia”, (w:) „Komunikowanie w świecie aplikacji” pod red. T. Gackowskiego, K. Brylskiej, M. Patery, Warszawa 2018, s. 111-129.
  7. Pokrzycka L., „Otwarte zasoby edukacyjne w praktyce. Open Education Global Conference”, „Wiadomości Uniwersyteckie”, maj 2018, s. s. 37—39.
  8. Stępień K., „Analiza i interpretacja obrazów cyfrowych. Analiza kompozycyjna, treści, semiologiczna i psychoanaliza” „Kultura i Historia „nr 34/2018, Lublin 2018, s. 30-72.
2017 rok
  1. Boniecka B., Granat A., (red.), „Recepcja mediów”, t. 3: „Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym”, Wyd. UMCS, Lublin 2017, ss. 221 + płyta.
  2. Granat A., „Jak media wpływają na zachowania komunikacyjne? Odbiorcza samoświadomość dzieci w wieku szkolnym”,[w:] B. Boniecka, A. Granat (red.), „Recepcja mediów”, t. 3: „Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym”, Wyd. UMCS, Lublin 2017, s. 75–111.
  3. Granat A., „Planowanie i realizacja przekazu medialnego w praktyce dydaktycznej”, „Kognitywistyka i Media w Edukacji” 2017, nr 1, s. 70–89.
  4. Granat A., „Problem kompetencji medialnych uczniów w Polsce”, [w:] B. Skowronek, E. Horyń, A. Walecka-Rynduch (red.), „Język a Media. Zjawiska językowe i komunikacyjne we współczesnych mediach”, Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, Kraków 2017, ss. 225–239.
2016 rok
  1. Boniecka B., Granat A., (red.), „Recepcja mediów”, t. 2: „Wpływ sytuacji medialnych na komunikowanie się dzieci w wieku przedszkolnym”, Wypisy, Wyd. UMCS, Lublin 2016, ss. 135.
  2. Granat A., Postulatywne wartości mediów, [w:] M. Gabryś-Sławińska, K. Pilipiuk (red.), „Media a wartości. Człowiek w mediach”, Wydawnictwo: Polska Fundacja Wspierania Talentów, Biała Podlaska 2016, s. 246–271.
  3. Pokrzycka L., „Efektywne metody kształcenia dziennikarskiego w Islandii i Norwegii”, "Kognitywistyka i Media w Edukacji" nr 1/2016, s. 92-101.
  4. Stępień K., „Zastosowanie technologii Rzeczywistości Rozszerzonej (AR) w warsztacie badacza informacji”, [w:] „Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Przestrzeń informacyjna nauki”, (red.) E. Głowacka M. Jarocki i N. Pamuła - Cieślak, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2016, s. 79-89.
2015 rok
  1. Boniecka B., Granat A., (red.), „Recepcja mediów”, t. 6: „Badania nad odbiorem przekazów masowych w praktyce edukacji medialnej”, Wyd. UMCS, ss. 333.
  2. Boniecka B., Granat A., (red.), „Recepcja mediów”, t. 1: „Recepcja programów radiowych i telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Wyd. UMCS, Lublin 2015, ss. 152.
  3. Granat A., Jędrejek Magdalena, „Świat realny za zasłoną mediów – recepcja programów radiowych i telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym”, [w:] B. Boniecka, A. Granat (red.), „Recepcja mediów”, t. 1: „Recepcja programów radiowych i telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Wyd. UMCS, Lublin, 2015 s. 131–152.
{"register":{"columns":[]}}