W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak zostać wolontariuszem Polskiej pomocy?

Grupa wolontariuszy siedzi w kole w sali konferencyjnej i słucha prezentacji przedstawiciela Ministerstwa Spraw Zagranicznych
  1. Należy znaleźć i skontaktować się z potencjalną organizacją wysyłającą.
  2. We współpracy z organizacją należy opracować projekt wolontariatu, który zostanie przedłożony do opiniowania w Ministerstwie Spraw Zagranicznych (MSZ) w ramach konkursu „Wolontariat polska pomoc”. Konkurs organizowany jest raz w roku, a nabór wniosków rozpoczyna się zwykle na przełomie marca i kwietnia. Projekt musi być zrealizowany przed 31 grudnia danego roku.
  3. Postępowanie konkursowe w MSZ trwa zwykle ok. 3 miesiące i składa się z następujących elementów:

a) opinia formalna na temat wniosku projektowego (sprawdzenie, czy wniosek posiada wszystkie niezbędne załączniki i inne elementy opisane w regulaminie konkursu),
b) opinia merytoryczna na temat wniosku projektowego (ocena celów i założeń projektu). Na tym etapie decyzję podejmuje Komisja Konkursowa MSZ, która decyduje o wstępnej akceptacji lub odrzuceniu projektu,

Wnioski opiniuje powołana specjalnie w tym celu komisja konkursowa.

c) pozytywne zakończenie przez wolontariusza szkoleń organizowanych przez MSZ.

  1. Należy zwrócić uwagę, że sam fakt zgłoszenia projektu w konkursie nie daje pewności jego dofinansowania, a tym samym wyjazdu wolontariusza za granicę. Projekt musi uzyskać pozytywną rekomendację komisji konkursowej MSZ i zostać zaakceptowany przez ministra odpowiedzialnego za kwestie współpracy rozwojowej. Ponadto kandydaci na wolontariuszy muszą ukończyć obowiązkowe szkolenie w terminie podanym w regulaminie konkursu na dany rok.
     
{"register":{"columns":[]}}