W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polska pomoc zwiększa dostęp do usług publicznych online w górzystych regionach Gruzji

29.12.2020

Pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia powodują, że przemieszczanie się mieszkańców wiejskich, górzystych terenów do większych ośrodków miejskich w Gruzji w celu załatwiania spraw w urzędach jest utrudnione. Dodatkowo, ze względu na możliwość zwiększania się ilości zakażeń jest wręcz niewskazane.

trwa szkolenie z obsługi komputera - 4 osoby patrzą w monitor komputera

Odpowiedzią na związany z tym problem w dostępie do usług publicznych jest współfinansowany z programu Polskiej pomocy projekt pt. „Zwiększenie dostępu do usług publicznych online poprzez wsparcie bibliotek publicznych w górzystych, oddalonych od większych ośrodków miejskich regionach Gruzji”. Realizowany przez Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej we współpracy lokalną organizacją Civitas Georgica oraz Gruzińskim Stowarzyszeniem Bibliotek  projekt opiera się na lokalnych bibliotekach z wybranych municypalitetów górskich w Gruzji: Tianeti, Ambrolauri, Oni, Lentechi, Cageri, Tkibuli. Biblioteki  obok realizacji usług czytelniczych  - mają także służyć pomocą w realizacji urzędowych spraw online. W ramach projektu biblioteki otrzymały wyposażenie w postaci sprzętu komputerowego, drukarek, routerów, mebli potrzebnych do stworzenia stanowisk obsługi online. Przeprowadzono szkolenia podnoszące umiejętności osób pracujących w bibliotekach. Mając na uwadze sytuację związaną z pandemią, szkolenia prowadzone były częściowo zdalnie -  na platformie zoom, a częściowo fizycznie w większych ośrodkach, gdzie znajdują się biblioteki centralne regionów. Program szkoleń obejmował naukę obsługi internetowych stron rządowych, m.in. portalu my.gov.ge, stworzonego dla obywateli Gruzji, by ułatwić im kontakt z administracją publiczną, procedowanie i składanie dokumentów, podań, wniosków etc. Bibliotekarze nauczyli się jak obsługiwać portale świadczące usługi społeczne, korzystać z zasobów i usług związanych z edukacją, zasobów Urzędu Statystycznego Gruzji i informacji dotyczących wyborów. Przeprowadzone szkolenia dotyczyły także obsługi źródeł bibliotecznych online.

W ostatniej fazie projektu pracownicy organizacji partnerskiej oraz zatrudnieni eksperci udzielali zdalnie indywidualnych konsultacji bibliotekarzom we wdrożeniu nowych działań -  w utrwaleniu nabytych umiejętności i efektywnej pomocy lokalnym mieszkańcom w korzystaniu z publicznych usług online. Informacje o możliwości korzystania z nich są przekazywane mieszkańcom zarówno w samych bibliotekach, jak i przez miejscowych sołtysów (tzw. rcmunebuli).

Dodatkowo w bibliotekach rozdystrybuowano także środki dezynfekujące i ochrony osobistej.

 

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}