Powrót

Wsparcie instytucjonalne dla Organu ds. Konkurencji w Kenii we wzmacnianiu systemu ochrony konsumentów

Grupa osób pozuje do zdjęcia w sali konferencyjnej

Projekt wspierał zainicjowaną przez UOKiK współpracę na rzecz Organu ds. Konkurencji w Kenii (Competition Authority of Kenya - CAK) we wzmacnianiu systemu ochrony konsumentów na szczeblu ekspertów. Celem bezpośrednim projektu było wsparcie zdolności instytucjonalnych poprzez przekazanie know-how urzędnikom kenijskiego Organu ds. Konkurencji z obszaru systemu ochrony konsumentów.

Prowadzone działania służyły zwiększeniu kompetencji zawodowych ekspertów kenijskiego organu w obszarze ochrony konsumentów, nadzoru rynku i bezpieczeństwa produktów oraz przyczyniły się do budowy profesjonalnej, transparentnej instytucji, uprawnionej ustawowo do ochrony konkurencji i konsumentów.

W ramach projektu zrealizowano dwa założone działania: Działanie 1: Sesje szkoleniowe podczas jednej wizyty urzędników CAK w Polsce dotyczące teoretycznych i praktycznych aspektów funkcjonowania nadzoru rynku i ochrony konsumentów w Polsce. Warsztaty odbyły się w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Gdyni i Poznaniu. Działanie 2: Sesje szkoleniowe podczas jednej wizyty urzędników UOKiK w Kenii dotyczące praktyki UOKiK i podległej mu Inspekcji Handlowej w obszarze nadzoru rynku i ochrony konsumentów. Warsztaty odbyły się w Nairobi.

Przeszkolono łącznie 24 urzędników CAK w obszarze ochrony konsumentów, nadzoru rynku, bezpieczeństwa produktów, komunikacji i edukacji konsumenckiej: 8 przeszkolonych urzędników CAK podczas warsztatów w Polsce przez ekspertów UOKiK; 16  przeszkolonych urzędników CAK na miejscu w Kenii przez ekspertów UOKiK. Bezpośrednie rezultaty projektu będą miały charakter długofalowy.

Tradycyjne wizyty o charakterze szkoleniowo-konferencyjnym wzbogacono o interesującą formę wymiany doświadczeń - tzw. job shadowing (obserwację uczestniczącą), czyli praktyczne sesje ukazujące m.in. kulisy pracy urzędniczej, a także warsztaty komunikacyjne w studiu multimedialnym UOKiK. Taka komplementarna forma współpracy zastosowana w projekcie, zaowocowała nawiązaniem bezpośredniego kontaktu urzędników UOKiK i CAK, wymianą doświadczeń, wglądem w codzienną pracę polskich ekspertów, poszukiwaniem najbardziej właściwych i przydatnych rozwiązań do przełożenia w CAK. UOKiK przekazał pełen wachlarz rozwiązań i możliwości beneficjentowi projektu.

Numer projektu: DWR/ADM 2024/009/1/2024

Podmiot realizujący: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Kwota wydatkowana 218 796,38 PLN

Miejsce realizacji: Kenia

{"register":{"columns":[]}}