Informacje ogólne
Dyrekcja Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Stalowej Woli informuje, że 14 lipca 2025 r. na tablicy szkolnej zostały udostępnione listy osób przyjętych do nauki w PSM I i II stopnia w Stalowej Woli.
Dyrekcja Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Stalowej Woli informuje, że 27 maja 2025r. na tablicy szkolnej zostały udostępnione listy osób zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do nauki w PSM I i II stopnia w Stalowej Woli.
Wszystkich zainteresowanych rekrutacją w naszej szkole prosimy o wypełnienie podania o przyjęcie do szkoły i złożenie go w sekretariacie szkoły – tel. (15) 842-11-31, 785 421 131.
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Stalowej Woli przeprowadza co roku rekrutację kandydatów do klas pierwszych.
O przyjęcie do:
PSM I stopnia
- klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo Oświatowe, oraz nie więcej niż 10 lat,
- klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.
PSM II stopnia
- Specjalność instrumentalistyka – kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy 10 do 23 lat. Wymagany poziom umiejętności to minimum klasa VI cyklu 6-letniego lub IV cyklu 4-letniego PSM I st. Dostępne instrumenty: fortepian, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, gitara, akordeon, flet, klarnet, trąbka, puzon, saksofon, perkusja.
- Specjalność wokalistyka – kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy 10 do 23 lat. Cykl 4-letni.
Podania wraz z załącznikami należy składać do 19 maja 2025!
Termin badania przydatności do PSM I stopnia:
-
cykl 6 letni 20 maja 2025 !
-
cykl 4 letni 21 maja 2025 !
Termin egzaminu wstępnego do PSM II stopnia:
- specjalność instrumentalistyka 21 maja 2025 !
- specjalność wokalistyka 21 maja 2025 !
Do postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do szkoły dołączyli zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w publicznej szkole artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. (Podstawa prawna: art. 142 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.: Prawo Oświatowe, z późniejszymi zmianami tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 737) .
Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (ust. 5. b. nie dotyczy kandydatów w specjalności instrumentalistyka - instrumenty dęte oraz w specjalności wokalistyka).
W przypadku kandydatów w specjalności instrumentalistyka (instrumenty dęte) wymagane jest zaświadczenie od lekarza specjalisty w zakresie pulmonologii o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w zawodzie muzyk-instrumentalista.
W przypadku kandydatów w specjalności wokalistyka wymagane jest zaświadczenie od lekarza specjalisty w zakresie audiologii i foniatrii o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w zawodzie muzyk – wokalista z zaznaczeniem stopnia zaawansowania procesów mutacyjnych.
Uprzejmie informujemy, że do złożonego wniosku o przyjęcie do szkoły na rok 2025/2026 można dołączyć inne dokumenty określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 737), tj.:
- opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (troje lub więcej dzieci w rodzinie)*
- w przypadku niepełnosprawności kandydata – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o niepełnosprawności
- w przypadku niepełnosprawności członków rodziny – odpowiednie orzeczenia o niepełnosprawności
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację, akt zgonu, oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka**
- dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą**
* Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej. Powinno zawierać klauzulę: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
** Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
Dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły do dnia 19 maja 2025r.
UWAGA!
Przed wypełnianiem komputerowym podania o przyjęcie do szkoły należy formularz pobrać – zapisać.
Podanie można wypełniać ręcznie.
Prosimy o dwustronne drukowanie podania o przyjęcie do szkoły!
Termin ogłoszenia wyników
- Lista kandydatów, którzy przeszli pomyślnie przesłuchania wstępne, zostanie ogłoszona w ciągu 7 dni od zakończenia badań przydatności - uwaga nie jest to lista osób przyjętych.
- Lista kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły zostanie podana do publicznej wiadomości najpóźniej do dnia 5 sierpnia 2025 r.
Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.
Materiały
Zasady rekrutacji PSM I stopniaZASADY_REKRUTACJI_PSM_I_stopnia_2025-2026.pdf 0.14MB Zasady rekrutacji PSM II stopnia
ZASADY_REKRUTACJI_PSM_II_stopnia_2025-2026.pdf 0.22MB Wniosek do PSM I stopnia
PODANIE_PSM_I_stopień.pdf 0.72MB Wniosek do PSM II stopnia
PODANIE_PSM_II_stopień..pdf 0.81MB
Zdjęcia (1)
- Pierwsza publikacja:
- 07.04.2025 12:12 Elżbieta Nowak-Szpunar
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Elżbieta Nowak-Szpunar
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Informacje ogólne | 3.0 | 14.07.2025 13:50 Elżbieta Nowak-Szpunar |
| Informacje ogólne | 2.0 | 28.05.2025 10:17 Elżbieta Nowak-Szpunar |
| Informacje ogólne | 1.0 | 07.04.2025 12:12 Elżbieta Nowak-Szpunar |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP