W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zasady prawidłowego doboru mebli szkolnych do wzrostu uczniów

03.10.2023

Obrazek podzielony na 2 części. Każda przedstawia siedzącego przy stoliku chłopca. W pierwszej części krzesło jest źle dobrane, nie podpiera kręgosłupa, chłopiec się garbi. W drugiej części postawa jest prawidłowa, krzesło i stolik są regulowane.

Istotnym elementem środowiska szkolnego mającym wpływ na rozwój młodego człowieka jest prawidłowo dobrane do wzrostu stanowisko pracy ucznia. Ma ono znaczenie nie tylko na kształtowanie prawidłowej postawy ciała, ale również na funkcjonowanie układu krążenia i narządów wewnętrznych. Długotrwała pozycja siedząca podczas zajęć lekcyjnych jest przyczyną statycznego obciążenia układu ruchowego, a nie ergonomiczne stanowisko pracy może potęgować uczucie zmęczenia uczniów.  W ramach przybliżenia tematu dotyczącego ergonomicznego stanowiska pracy ucznia (a nie zapominajmy, że nauka to dla ucznia praca), zapraszamy do zapoznania się z poniższą prezentacją. 

Materiały

Stanowisko pracy ucznia
HDM​_STANOWISKO​_PRACY​_UCZNIA.pdf 3.08MB
Stanowisko pracy ucznia​_pokaz slajdów
HDM​_STANOWISKO​_PRACY​_UCZNIA.ppsx 5.38MB
{"register":{"columns":[]}}