Biuro Dyrektora Generalnego
Odpowiada za realizację zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania i ciągłości pracy Ministerstwa, organizacją pracy, realizacją polityki personalnej oraz z zakresami audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej określonymi przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Biuro odpowiada także za realizację spraw związanych z obsługą administracyjno-gospodarczą Ministerstwa, z gospodarowaniem majątkiem, gospodarką lokalową, zamówieniami publicznymi, bezpieczeństwem i higieną pracy, obsługą informatyczną oraz zapewnia właściwe narzędzia i warunki pracy pracownikom Ministerstwa. Dodatkowo do zadań Biura należy całość spraw w ramach realizacji zadań określonych ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 412, 650, 1000, 1083 i 1669), a także wykonywania zadań obronnych, zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej.
Do zakresu działania Biura należą w szczególności następujące zadania:
- naliczanie i przekazywanie do wypłaty wynagrodzeń oraz innych świadczeń pieniężnych;
- prowadzenie spraw w zakresie organizacji Ministerstwa, w tym opracowywanie projektów Statutu, regulaminu organizacyjnego Ministerstwa, zakresu czynności Członków Kierownictwa Ministerstwa, wykazu jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra oraz regulaminu pracy Ministerstwa, a także opiniowanie wewnętrznych regulaminów organizacyjnych komórek organizacyjnych Ministerstwa;
- prowadzenie rejestrów aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym oraz decyzji wydawanych przez Ministra oraz Dyrektora Generalnego o charakterze organizacyjnym;
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Członków Kierownictwa Ministerstwa, z wyjątkiem pełnomocnictw procesowych których rejestr prowadzi Departament Prawny i upoważnień do przeprowadzenia czynności kontrolnych których rejestr prowadzi Departament Kontroli i Nadzoru w ramach realizowanych zadań;
- realizacja zadań z zakresu zasad etycznych pracy w urzędzie;
- koordynacja kontroli zarządczej w Ministerstwie oraz jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra, zgodnie z właściwymi przepisami;
- przygotowywanie projektu planu działalności i sprawozdania z wykonania planu, o którym mowa w art. 70 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- koordynowanie przygotowywania planów działalności komórek organizacyjnych oraz monitorowanie ich realizacji i sprawozdawczości w tym zakresie;
- realizacja polityki kadrowej Ministerstwa, w tym prowadzenie całości spraw wynikających ze stosunku pracy pracowników Ministerstwa, w szczególności jego nawiązania, trwania i rozwiązania, w związku ze stosowaniem przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1559), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.1), ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1915);
- realizacja polityki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w Ministerstwie, w szczególności organizacji zarządzania zasobami ludzkimi, naboru do służby cywilnej i wprowadzenia do pracy, motywowania, rozwoju i szkoleń;
- prowadzenie spraw w zakresie odpowiedzialności dyscyplinarnej pracowników Ministerstwa;
- realizacja świadczeń socjalnych na rzecz pracowników i emerytów Ministerstwa, projektowanie, analiza i kontrola bieżącego wydatkowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
- zarządzanie majątkiem Ministerstwa, w tym prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń majątku Ministerstwa;
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej składników majątkowych Ministerstwa w module QNT „Środki trwałe”;
- prowadzenie gospodarki transportowej i magazynowej;
- zabezpieczenie łączności telefonii stacjonarnej i komórkowej;
- zabezpieczenie potrzeb lokalowych Ministerstwa;
- obsługa informatyczna Ministerstwa;
- obsługa kancelaryjna (prasa, korespondencja) oraz poligraficzna Ministerstwa;
- prowadzenie archiwum Ministerstwa;
- obsługa gospodarcza narad i spotkań Ministerstwa;
- zapewnienie obsługi recepcyjnej;
- zapewnienie kadrowych zdolności do realizacji zadań obronnych, reagowania kryzysowego oraz obrony cywilnej;
- programowanie obronne, w tym przegląd obronny (Narodowy Kwestionariusz Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych);
- planowanie operacyjne;
- tworzenie systemu stałych dyżurów;
- przygotowanie Głównego Stanowiska Kierowania Ministra w stałej siedzibie oraz w zapasowym miejscu pracy;
- przedsięwzięcia wynikające z obowiązków państwa - gospodarza (Host Nation Support);
- planowanie i organizowanie świadczeń na rzecz obrony;
- planowanie i realizacja szkolenia obronnego;
- prowadzenie kontroli wykonywanych zadań obronnych;
- nadzór nad sprawami związanymi z obroną cywilną w Ministerstwie;
- koordynowanie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, w tym realizacja zadań w ramach Wykazu przedsięwzięć i procedur uruchamiania Narodowego Systemu Pogotowia Kryzysowego.
W strukturze Biura funkcjonuje Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, do zadań którego należy w szczególności:
- opracowanie planu ochrony informacji niejawnych, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego oraz nadzorowanie jego realizacji;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- organizowanie kontroli ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych, w szczególności okresowej kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec osób zatrudnionych na stanowiskach związanych z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”;
- sprawowanie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem Kancelarii Tajnej;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- prowadzenie szkoleń pracowników Ministerstwa z ochrony informacji niejawnych.
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych w zakresie realizowanych zadań podlega bezpośrednio Ministrowi.
W strukturze Biura funkcjonuje samodzielne stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, do zakresu działania którego należą zadania o których mowa w § 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 109, poz. 704 oraz z 2004 r. Nr 246, poz. 2468).
Samodzielne stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie realizowanych zadań podlega bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.
W strukturze Biura funkcjonuje samodzielne stanowisko do spraw audytu wewnętrznego, do którego zadań należy w szczególności:
- wykonywanie czynności związanych z audytem wewnętrznym;
- zapewnienie obsługi organizacyjnej komitetu audytu.
Samodzielne stanowisko do spraw audytu wewnętrznego w zakresie realizowanych zadań podlega bezpośrednio Ministrowi.
W strukturze Biura funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych, którego zadania określają odrębne przepisy. Inspektor Ochrony Danych w zakresie realizowanych zadań podlega bezpośrednio Ministrowi.
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 1000,1076,1608, 1629, 2215, 2244 i 2245.
Kontakt
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa
telefon: 222443118
fax: 222443272
e-mail: bg@msport.gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 31.01.2020 14:44 Paulina Czubak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Paulina Czubak - Biuro Ministra
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Biuro Dyrektora Generalnego | 3.0 | 26.10.2021 15:54 Jan Jabłoński |
Biuro Dyrektora Generalnego | 2.0 | 12.02.2020 10:28 Paulina Czubak |
Biuro Dyrektora Generalnego | 1.0 | 31.01.2020 14:44 Paulina Czubak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP