W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozmowy o przyszłości turystyki campingowej, caravaningowej i camperowej w Ministerstwie Sportu i Turystyki

21.05.2025

W środę, 21 maja br., Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys spotkał się z przedstawicielami ogólnopolskich organizacji działających na rzecz rozwoju i promocji turystyki campingowej, caravaningowej oraz camperowej. Spotkanie miało na celu omówienie najważniejszych wyzwań, z jakimi mierzy się ten dynamicznie rozwijający się sektor turystyki.

Spotkanie Piotra Borysa ze środowiskiem sektora turystyki campingowej. Na pierwszym planie trzy osoby na tle niebieskiej ścianki z logiem ministerstwa

W ostatnich latach turystyka caravaningowa i camperowa zyskała w Polsce znaczną popularność. Szczególny wzrost zainteresowania tą formą podróżowania nastąpił w okresie pandemii COVID-19, kiedy to możliwość samodzielnego organizowania wypoczynku i unikania tłumów okazała się nie tylko atrakcyjna, ale i bezpieczna. Dziś caravaning to już nie tylko wakacyjna alternatywa, ale styl życia i forma aktywnego wypoczynku, która przyciąga coraz szersze grono entuzjastów.

Podczas spotkania dyskutowano o potrzebach i problemach środowiska, takich jak rozwój infrastruktury czy kwestie legislacyjne. Podkreślono również znaczenie spójnej komunikacji oraz współpracy pomiędzy organizacjami branżowymi w celu dalszego rozwoju tej formy turystyki.

W rozmowach uczestniczyli przedstawiciele Polskiej Federacji Campingu i Caravaningu, Polskiej Grupy Caravaningowej, Polskiego Związku Motorowego oraz Automobilklubu Polska. Organizacje te reprezentują szerokie spektrum środowiska – od właścicieli i zarządców bazy campingowej, przez producentów i dystrybutorów camperów, przyczep oraz wyposażenia podróżnego, aż po samych turystów zrzeszonych w klubach i stowarzyszeniach.

Wspólne działania podejmowane przez te organizacje mogą przyczynić się do zwiększenia dostępności i atrakcyjności turystyki caravaningowej w Polsce, a także do promocji naszego kraju jako przyjaznego kierunku dla miłośników podróży na własnych zasadach – zarówno wśród Polaków, jak i zagranicznych turystów.

{"register":{"columns":[]}}