W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiceminister Andrzej Gut-Mostowy w trakcie ICCA w Krakowie: Polska ma wszystko co potrzebne do organizowania międzynarodowych wydarzeń

06.11.2022

W Centrum Kongresowym ICE w Krakowie trwa 61. doroczny Kongres International Congress and Convention Association (ICCA). Wydarzenie, które gości w Polsce po raz pierwszy w historii jest okazją m.in. do zawierania relacji biznesowych i ukazania możliwości rodzimej branży turystyki biznesowej. Tegoroczny kongres, któremu towarzyszy hasło: „Razem damy radę”, zbiega się z 20. rocznicą członkostwa Polskiej Organizacji Turystycznej w ICCA.

Sekretarz stanu Andrzej Gut-Mostowy w trakcie ICCA w Krakowie - organizatorzy i goście kongresu stoją w holu centrum kongresowego, trzymając w rękach litery układające się w napis POLSKA

Pozyskanie praw do zorganizowania kongresu International Congress and Convention Association to ogromny sukces w skali nie tylko miasta Krakowa, które w tym roku obchodzi 10. rocznicę członkostwa Krakowa w ICCA, ale całej Polski.

Znając wagę tego wydarzenia, a przecież ICCA jest najważniejszym na świecie wydarzeniem skupiającym co roku około tysiąca najbardziej doświadczonych specjalistów w zakresie organizowania międzynarodowych konferencji i kongresów: destynacji, obiektów, firm PCO i stowarzyszeń, od samego początku starań aktywnie wspieraliśmy kandydaturę Krakowa. Powierzenie po raz pierwszy w historii organizacji tej imprezy polskiemu miastu, to nie tylko dowód na rosnącą pozycję polskiej branży MICE, ale i szansa na przedstawienie naszego kraju jako atrakcyjnego celu wyjazdów biznesowych

– powiedział w trakcie kongresu Andrzej Gut-Mostowy, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Polska ma wszystko co potrzebne do organizowania międzynarodowych wydarzeń – nowoczesną bazę hotelową, obiekty konferencyjne i wystawiennicze, coraz lepszą infrastrukturę komunikacyjną oraz prezentujące najwyższy poziom światowy firmy specjalizujące się w profesjonalnej obsłudze spotkań biznesowych. Nasze obiekty kongresowe są nowoczesne, doskonale zlokalizowane, w pobliżu nowych hoteli. Do tego dochodzi coraz lepsze skomunikowanie polskich miast z innymi krajami, jak i z innymi regionami kraju

– dodał wiceminister Andrzej Gut-Mostowy.

Ramy tematyczne tegorocznej edycji kongresu skupiają się na trzech głównych obszarach: DEI (diversity – różnorodność, equity – równość, inclusion – integracja); sustainability (ang. zrównoważony rozwój) i legacy (ang. dorobek). Agendę tego trzydniowego wydarzenia tworzono uwzględniając wojnę w Ukrainie i wiążący się z nią nowy wymiar potrzeby solidarności wobec nieprzewidywalności współczesnego świata.

Kongres stworzył okazję do zaprezentowania przez uczestników najmocniejszych atutów np. jako miasta-gospodarza dla globalnych wydarzeń. Dlatego niektóre sesje czy wydarzenia towarzyszące są poświęcone konkretnym państwom, miastom czy regionom lub odbywają się pod ich patronatem (m.in. Gyeonggi, Inczhon, Songdo, Edmonton, Bergen, Kopenhaga czy polskie regiony: Mazowsze i Podkarpacie).

Stowarzyszenie ICCA, The International Congress and Convention Association, zostało założone w 1963 roku przez biura podróży w celu lepszej, wzajemnej współpracy w obliczu szybkiego rozwoju rynku międzynarodowych konferencji. Jest to jedyne stowarzyszenie, do którego należą najwięksi specjaliści w zakresie obsługi, transportu i organizowania imprez międzynarodowych. Sieć ICCA to ponad 1195 podmiotów: usługodawców, firm i organizacji z 92 krajów świata. Coroczne kongresy ICCA rotują między krajami członkowskimi. Wydarzenie gościło w Kartagenie, Kaohsiung, Houston, Dubaju, Pradze czy Kuching.

{"register":{"columns":[]}}