W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zagraniczni blogerzy będą promować Polskę!

07.11.2017

Akcja organizowana jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów

W 2018 r. Polska Organizacja Turystyczna zaprosi wideoblogerów (influencerów) z kilku kluczowych zagranicznych rynków turystycznych w ramach akcji promującej Polskę za granicą. Wytypowani uczestnicy będą mieli okazję poznać unikalne, spektakularne i ekskluzywne miejsca oraz wydarzenia w Polsce – o wielkim potencjale turystycznym, które nie są szeroko znane za granicą, a często i w naszym kraju. Pozwoli to na ukazanie Polski jako kraju o szerokiej i nieprzeciętnej ofercie turystycznej. Miejsca noclegów będą dobierane tak, aby pozostawiały niezapomniane wrażenia (np. kopalnia soli, latarnia morska, strażnica graniczna, dyżurka ratowników GOPR). Akcja organizowana jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.

W dzisiejszych czasach promocja w turystyce opiera się przede wszystkim na osobistej rekomendacji. Decyzje o tym, gdzie i jak podróżujemy, podejmujemy w dużej mierze w oparciu o informacje znalezione w sieci, w tym w mediach społecznościowych.

Rekomendacje popularnych influencerów – czyli osób które narzucają trendy w swoich środowiskach – postrzegane są jako informacje sprawdzone i prezentujące to, czego można naprawdę doświadczyć w wybranym miejscu. Stawiane są w kontrze do suchych opisów lub cukierkowych zdjęć z katalogów. Stąd pomysł na wykorzystanie wideoblogerów aktywnych na YouTube. Siła influencerów social mediowych jest nie do przecenienia. Chcemy pozwolić wybranym wideoblogerom poznać Polskę przez niezwykłe doświadczenia w nieoczywistych miejscach i dać im szansę na zaprezentowanie w sieci ich wizji naszego kraju – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Celem kampanii jest promocja nietuzinkowych atrakcji Polski, poprzez wykorzystanie potencjału influence marketingu oraz budowanie opinii o atrakcyjności Polski, w oparciu o zdanie rynkowych trendsetterów. Główną zaletą przekazu wideo będzie jego autentyczność i wiarygodność. Stworzy to możliwość dalszego wykorzystania jako inspiracji do storytellingu, pozwalając na zwiększenie zasięgu dotarcia z komunikatem promocyjnym.

Polska Organizacja Turystyczna przy propagowaniu projektu zamierza korzystać z ogromnych możliwości tworzenia zasięgu, jakie dają media społecznościowe. Pamiętajmy, że Youtube to druga na świecie wyszukiwarka online. Dodatkowym aspektem wzmacniającym przekaz będzie wprowadzenie zasad rywalizacji dla osób śledzących relacje z Polski – powiedziała Magdalena Ragus, dyrektor Departamentu e-Informacji Polskiej Organizacji Turystycznej.

W pierwszej tego typu akcji organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną ma wziąć udział 7-8 wpływowych wideoblogerów. Będą to osoby z ugruntowaną marką i rozpoznawalnością na swoim rynku krajowym, z takich państw jak m.in. Japonia, Chiny, Stany Zjednoczone czy wybranych krajów Europy Zachodniej. Pobyt w Polsce planowany jest na kwiecień/maj 2018 r.

Źródło: Polska Organizacja Turystyczna

 

Zdjęcia (1)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
08.03.2018 13:42 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
08.03.2018 13:42 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}