W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Znamy laureatów III edycji projektu Polskie Marki Turystyczne!

27.02.2024

We wtorek 27 lutego 2024 r. podczas uroczystej konferencji z udziałem Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Pana Piotra Borysa zostały ogłoszone wyniki naboru do III edycji programu Polskie Marki Turystyczne.

Zdjęcie przedstawiającego wiceministra sportu i turystyki Piotra Borysa, ubranego w ciemny garnitur z czerwonym krawatem. Wiceminister mówi do stojącego przed nim mikrofonu, a w tle stoi biała ścianka z logotypami Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Marki Turystycznej.

Projekt Polskie Marki Turystyczne to projekt realizowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną. Głównym zadaniem projektu jest wzmocnienie promocji Polski w dziedzinie turystyki w kraju i za granicą oraz tworzenie warunków współpracy organów administracji rządowej, samorządu terytorialnego i organizacji zrzeszających przedsiębiorców turystycznych. Ideą projektu jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów i szlaków turystycznych, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. Dotychczas dziewięć regionów, znajdujących się w różnych częściach Polski, otrzymało tytuł Polskiej Marki Turystycznej (Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, Eno Tarnowskie oraz Jura Krakowsko-Częstochowska).

Teraz do tego grona dołączyły trzy nowe Marki: Sopot, Kraina Górnej Odry oraz Turystyczna Marka Roztocze.

Uroczyste ogłoszenie laureatów odbyło się w Warszawie, a zarządcy nagrodzonych marek odebrali statuetki z rąk Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki – Piotra Borysa i Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej – Rafała Szmytke.

Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystyów. Ponadto realizacja projektu Polskie Marki Turystyczne przyczynia się znacząco do wzmacniania wizerunku Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, opartej o bogate zasoby kulturowe i przyrodnicze 

powiedział Piotr Borys, sekretarz stanu w MSiT.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}