W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rekrutacja do PSM II st.

04.03.2024

PRZYJMOWANIE DOKUMENTÓW

 

    PRZYJMOWANIE DOKUMENTÓW odbywa się DWUETAPOWO (online i osobiście)

  1. Rodzic kandydata/ Opiekun prawny/ pełnoletni kandydat wypełnia poniższy wniosek o przyjęcie w formie kwestionariusza online: aktywny w okresie od 4 marca do 26 kwietnia 2024

ankieta  Kwestionariusz kandydata

 

  1. Rodzic kandydata/ Opiekun prawny/ pełnoletni kandydat pobiera i wypełnia  kwestionariusz w formie PDF (do pobrania w materiałach u dołu strony) a następnie dostarcza go w formie papierowej (osobiście lub pocztą) do sekreatariatu szkoły, wraz z wymaganymi załącznikami do 6 maja 2024 roku.

Skany dokumentów nie będą akceptowane. Kandydat, który wypełni kwestionariusz tylko w wersji elektronicznej NIE BĘDZIE MÓGŁ PRZYSTĄPIĆ DO REKRUTACJI.


WYMAGANE DOKUMENTY:

  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do nauki w szkole artystycznej:

    na instrumenty dęte - zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza specjalistę z zakresu pulmonologii.

    na wokalistykę i wokalistykę estradową - zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza specjalistę z zakresu audiologii i foniatrii.

    na instrumentalistykę – zaświadczenie od lekarza rodzinnego – załącznik do pobrania u dołu strony

  • opinię lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej – jeżeli kandydat posiada;
  • kandydat niebędący obywatelem polskim dodatkowo dostarcza dokumenty określone w art. 165 Ustawy.

EGZAMIN WSTĘPNY:

  1. Kwalifikacja kandydatów do PSM II st. odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego, który obejmuje w roku szkolnym 2024/2025:
  • egzamin praktyczny,
  • egzamin z kształcenia słuchu i wiedzy ogólnomuzycznej w formie ustnej lub pisemnej.
  1. Egzamin wstępny obowiązuje wszystkich kandydatów, również tych, którzy przerwali naukę w Zes­po­le Szkół Muzycznych w Poznaniu lub przenoszą się z innej szkoły muzycznej. Przed rozpoczęciem egzaminów kandydat zobowiązany jest do okazania komisji dokumentu potwierdzającego tożsamość (legitymacja, dowód osobisty).
  2. Kandydat może zdawać do klasy wyższej niż pierwsza. Warunkiem jest posiadanie odpowiednich świadectw lub wykazanie się odpowiednimi umiejętnościami i wiedzą. Decyzję o przyjęciu do klasy wyższej niż pierwsza podejmuje komisja kwalifikacyjna na podstawie ustalenia odpowiedniego poziomu umiejętności i wiedzy kandydata poprzez egzamin kwalifikacyjny.
  3. Egzaminy wstępne do klasy pierwszej przeprowadzają komisje rekrutacyjne. W ich skład wchodzą nauczyciele danej i zbliżonej specjalności.
  4. Na podstawie protokołów egzaminu praktycznego i egzaminów z kształcenia słuchu i wiedzy ogólnomuzycznej sporządza się listy zbiorcze, w kolejności od najwyższej do najniższej punktacji. O kolejności przyjęcia kandydatów do szkoły decyduje uzyskana punktacja.
  5. Dyrektor Zespołu przygotowuje listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, uwzględniającą kolejność na listach zbiorczych i ustalone wcześniej limity przyjęć na poszczególne specjalności.
  6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
  • w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 131 ust. 2;
  • w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 135 ust. 6 pkt 2.

Kryteria te mają jednakową wartość.

  1. Ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego odbywa się w zgodności z Prawem oświatowym oraz Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2019 r. poz. 686, uwzględnione zmiany: Dz. U. z 2022 r. poz. 194 )
  2. W uzasadnionych przypadkach dyrektor może zwrócić się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o zgodę na przyjęcie kandydata, który przekroczył limit wieku.
  3. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci z braku miejsc, mogą ubiegać się o uzyskanie statusu wolnego słuchacza.

WYMAGANY REPERTUAR:

Uwaga! Szkoła zapewnia kandydatom podczas egzaminu - akompaniatora

Fortepian:
Wykonanie programu z pamięci, czas ok. 10 -15 minut:
1. Gra a vista. 2 Etiuda  3.Utwór polifoniczny. 4. Forma klasyczna.  5. Utwór dowolny

Klawesyn:
Wykonanie programu z pamięci, czas ok. 10 minut:
1. Utwór polifoniczny.  2. Forma klasyczna.  3. Utwór dowolny
Program może być wykonany na klawesynie lub fortepianiei

Rytmika:

Egzamin przebiega DWUETAPOWO:

  1. Sprawdzenie poczucia rytmu, koordynacji słuchowo-ruchowej oraz umiejętności dostosowania ruchu do charakteru i nastroju muzyki.
  2. Egzamin z fortepianu: 1. Gra a vista. 2 Etiuda  3.Utwór polifoniczny. 4. Forma klasyczna. 5. Utwór dowolny

Organy:  
Wykonanie dwóch kontrastujących utworów na fortepianie lub na organach ok. 10 min

Akordeon:
Wykonanie programu z pamięci, czas ok. 5 – 10 minut
Dwa lub więcej kontrastujące utwory

Skrzypce, altówka, wiolonczela:
Wykonanie z pamięci programu ok. 10 -15 minut:
1. Gama. 2 Etiuda  3. Koncert (cz. I lub II i III).  4. Utwór dowolny
Uwaga: kandydat zdający na altówkę, może wykonać program na skrzypcach.

Kontrabas:
Komisja sprawdza przydatność kandydata poprzez ocenę warunków fizycznych i rozmowę kwalifikacyjną. Kandydat posiadający umiejętność gry na kontrabasie, wykonuje przygotowany program: 1. Etiuda. 2. Utwór dowolny 3. Część koncertu lub sonaty

Gitara:
Wykonanie z pamięci programu ok. 10-15 minut:
1. Gama  2.Etiuda  3. Część sonaty lub temat z wariacjami 4. Utwór dowolny

Harfa:
Komisja sprawdza przydatność kandydata poprzez ocenę warunków fizycznych i rozmowę kwalifikacyjną. Kandydat grający na harfie prezentuje dwa zróżnicowane utwory do 10 minut.

Instrumenty dęte:
Kandydat grający na wybranym instrumencie wykonuje przygotowany program ok. 10 minut. Program powinien być zróżnicowany w charakterze. Na obój, fagot, puzon, róg istnieje możliwość zdawania bez umiejętności gry na danym instrumencie. Komisja sprawdza wówczas przydatność kandydata poprzez ocenę warunków fizycznych oraz rozmowę kwalifikacyjną.

Perkusja:
Komisja sprawdza przydatność kandydata poprzez ocenę warunków fizycznych i rozmowę kwalifikacyjną. Sprawdzeniu podlega koordynacja słuchowo-ruchowa i poczucie rytmu. Kandydat posiadający umiejętność gry na perkusji, wykonuje przygotowany program.

Śpiew:
Wykonanie dwóch przygotowanych utworów z dziedziny muzyki poważnej, w tym minimum jednego w języku polskim. Sprawdzenie warunków głosowych, dykcji i predyspozycji scenicznych .
Szkoła zapewnia akompaniatora (po uprzednim dostarczeniu materiałów nutowych).

Wokalistyka estradowa:
Przygotowanie trzech piosenek z podkładem muzycznym nagranym na nośniku cyfrowym (pendrive, płyta CD) lub z towarzyszeniem akompaniatora. W przypadku egzaminu stacjonarnego, szkoła zapewnia akompaniatora (po uprzednim dostarczeniu materiałów nutowych).
Sprawdzenie warunków głosowych, dykcji i predyspozycji scenicznych.

Wokalistyka jazzowa (prekrutacja tylko do klasy IV)
Przygotowanie trzech piosenek z podkładem muzycznym nagranym na nośniku cyfrowym (pendrive, płyta CD) lub z towarzyszeniem akompaniatora. W przypadku egzaminu stacjonarnego, szkoła zapewnia akompaniatora (po uprzednim dostarczeniu materiałów nutowych).
Sprawdzenie warunków głosowych, dykcji i predyspozycji scenicznych.

Instrumentalistyka jazzowa:
Wykonanie repertuaru o charakterze rozrywkowym z improwizają ok. 10 minut
Sprawdzenie w czasie rozmowy kwalifikacyjnej  predyspozycji kandydata do podjęcia nauki na wybranej specjalizacji.

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE z kształcenia słuchu i wiadomości ogólnomuzycznych

DO KLASY I 
Egzamin wstępny z kształcenia słuchu i wiedzy ogólnomuzycznej ma formę ustną. 
WERSJA DLA KANDYDATÓW BEZ PRZYGOTOWANIA MUZYCZNEGO
1.    Śpiewanie piosenki z dowolnego repertuaru
2.    Śpiewanie gamy durowej solmizacją
3.    Powtarzanie dźwięków w swojej skali głosu, granych także w różnych rejestrach fortepianu 
4.    Rozpoznawanie trójdźwięków dur i moll (granych harmonicznie)
5.    Powtarzanie głosem trójdźwięków granych harmonicznie - dur, moll, zmniejszony, zwiększony, D7 postać zasadnicza
6.    Powtarzanie schematów rytmicznych - dwukrotna prezentacja 
7.    Powtarzanie głosem prostych melodii - dwukrotna prezentacja 
8.    Pytanie z wiedzy ogólnomuzycznej może dotyczyć zainteresowań muzycznych kandydata
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
WERSJA DLA KANDYDATÓW Z PRZYGOTOWANIEM MUZYCZNYM 
1.    Śpiewanie dowolnej piosenki
2.    Rozpoznawanie interwałów prostych granych melodycznie i harmonicznie
3.    Rozpoznawanie rodzaju i postaci trójdźwięków oraz akordu D7 bez przewrotu
4.    Powtórzenie głosem zapamiętanej melodii bez podawania nazw dźwięków 
5.    Śpiewanie a vista  
6.    Realizacja ćwiczenia rytmicznego  
7.    Pytanie dotyczące wiedzy ogólnomuzycznej może dotyczyć poniższych zagadnień takich jak:
•    budowa gam durowych (naturalnych) i molowych (we wszystkich odmianach) do 4-ech znaków przykluczowych wraz z triadą harmoniczną
•    interwały i ich przewroty 
•    trójdźwięki durowe, molowe (postać zasadnicza i przewroty) oraz zmniejszone i zwiększone w postaci zasadniczej
•    dominanta septymowa (D7) – postać zasadnicza i przewroty z rozwiązaniem w gamach dur i moll w tonacjach do 3-ech znaków
•    chronologia epok od średniowiecza do współczesności wraz ze znajomością czołowych przedstawicieli muzyki europejskiej
•    znajomość faktury dzieła muzycznego (monofonia, homofonia, polifonia)

DO KLASY II 
Egzamin kwalifikacyjny z kształcenia słuchu, literatury muzycznej i zasad muzycznych ma formę ustną. 
KSZTAŁCENIE SŁUCHU: 
1.    Śpiewanie dowolnej piosenki
2.    Rozpoznawanie interwałów prostych granych melodycznie i harmonicznie
3.    Rozpoznawanie rodzaju i postaci trójdźwięków oraz akordu D7 bez przewrotu
4.    Powtórzenie głosem zapamiętanej melodii bez podawania nazw dźwięków 
5.    Śpiewanie a vista  
6.    Realizacja ćwiczenia rytmicznego  
LITERATURA MUZYCZNA:
1. Elementy dzieła muzycznego:
Melodyka, Rytmika i metrum, Harmonika, Dynamika, Agogika, Artykulacja, Kolorystyka
2. Faktura:
Monofonia, Polifonia, Homofonia
3. Obsada wykonawcza
        a. instrumenty muzyczne
        b. instrumenty strunowe - smyczkowe, szarpane, klawiszowe
        c. instrumenty dęte – drewniane, blaszane, akordeon i organy
        d. instrumenty perkusyjne – membranofony, idiofony drewniane, idiofony metalowe
4. Instrumentalne zespoły wykonawcze
        a. kameralne
        b. orkiestrowe
5. Głosy ludzkie
6. Zespoły wokalne
        a. kameralne (duety, tercety, kwartety…)
        b. chóralne (chóry mieszane, jednorodne…)
7. Tańce polskie i obce
ZASADY MUZYKI: 
1.    Podstawowe elementy notacji muzycznej: nazwy dźwięków solmizacyjne i literowe, znaki chromatyczne, położenie nut na pięciolinii w różnych oktawach z zastosowaniem klucza wiolinowego, altowego i basowego.
2.    Wartości rytmiczne nut i pauz oraz sposoby ich przedłużania.
3.    Pojęcie rytmu muzycznego, podział dwójkowy, podział trójkowy.
4.    Pojęcie metrum, rodzaje taktów i rytmów, grupowanie wartości rytmicznych w taktach prostych oraz złożonych regularnych, przedtakt, synkopa.
5.    Nieregularny podział wartości rytmicznych - triola i duola.
6.    System temperowany, odległości półtonu i całego tonu. 
7.    Interwały proste: nazwy, symbole, rozmiary. 
8.    Trójdźwięki majorowe, minorowe we wszystkich postaciach oraz zmniejszony i zwiększony w postaci zasadniczej.
9.    Diatonika, chromatyka, enharmonia, półton i cały ton diatoniczny i chromatyczny.  
10.     Gama majorowa naturalna, minorowa we wszystkich odmianach, triada harmoniczna.
11.     Koło kwintowe, kolejność znaków przy kluczu, pokrewieństwo gam, rozpoznawanie tonacji (do 7-miu znaków przy kluczu).
12.     Przewroty interwałów, konsonanse i dysonanse, tryton na IV i VII stopniu gamy z rozwiązaniem.
13.     Akordy dominantowe: D7 we wszystkich postaciach z rozwiązaniem, D9 w postaci zasadniczej.
Polecane źródła informacji:
Literatura: Franciszek Wesołowski „Zasady muzyki”
Platforma internetowa: https://www.gov.pl/web/cea/harmonia-zasady-muzyki

DO KLASY III PSM II stopnia oraz I KLASY OSM (cykl 4-letni)
Egzamin kwalifikacyjny z kształcenia słuchu, literatury muzycznej i zasad muzycznych ma formę ustną. 
KSZTAŁCENIE SŁUCHU:
1.    Śpiewanie dowolnej piosenki
2.    Rozpoznawanie interwałów melodycznych i harmonicznych (prostych i złożonych)
3.    Rozpoznawanie rodzaju i budowy akordów (trójdźwieki i D7 w przewrotach)
4.    Określanie wysokości dźwięków w strukturach melodycznych - podany jest dźwięk wyjściowy np.:  c-e-a-d-b (dwukrotna prezentacja)
5.    Realizacja ćwiczenia pamięciowego (dwukrotna prezentacja)
6.    Śpiewanie a vista  
7.    Realizacja ćwiczenia rytmicznego 
LITERATURA MUZYCZNA:
1. Elementy dzieła muzycznego
   Melodyka, Rytmika i metrum, Harmonika, Dynamika, Agogika, Artykulacja, Kolorystyka
2. Faktura
   Monofonia, Polifonia, Homofonia
3. Zasady kształtowania w dziele muzycznym
        a. budowa okresowa
        b. ewolucjonizm
4. Obsada wykonawcza
5. Instrumenty muzyczne
       a. instrumenty strunowe - smyczkowe, szarpane, klawiszowe
       b. instrumenty dęte – drewniane, blaszane, akordeon i organy
       c. instrumenty perkusyjne – membranofony, idiofony drewniane, idiofony metalowe
5. Instrumentalne zespoły wykonawcze
       a. kameralne
       b. orkiestrowe
6. Głosy ludzkie
7. Zespoły wokalne
       a. kameralne (duety, tercety, kwartety…)
       b. chóralne (chóry mieszane, jednorodne…)
8. Tańce polskie i obce
9. Podstawowe wiadomości o formach i gatunkach muzycznych
       a. fuga, wariacje, rondo, forma sonatowa
       b. formy i gatunki cykliczne -suita, sonata, symfonia, koncert barokowy i klasyczny
       c. jednoczęściowe utwory orkiestrowe – uwertura, poemat symfoniczny
10. Formy muzyki wokalnej
          a. pieśń solowa i chóralna
          b. msza
          c. opera i dramat
          d. oratorium i pasja
          e. kantata
11. Balet
ZASADY MUZYKI:
1.    Podstawowe elementy notacji muzycznej: nazwy dźwięków solmizacyjne i literowe, znaki chromatyczne, położenie nut na pięciolinii w różnych oktawach z zastosowaniem klucza wiolinowego, altowego i basowego.
2.    Wartości rytmiczne nut i pauz oraz sposoby ich przedłużania.
3.    Pojęcie rytmu muzycznego, podział dwójkowy, podział trójkowy. 
4.    Pojęcie metrum, rodzaje taktów i rytmów, grupowanie wartości rytmicznych w taktach prostych oraz złożonych regularnych i nieregularnych, przekształcanie taktów, przedtakt, synkopa. 
5.    Nieregularny podział wartości rytmicznych, zastosowanie grup niemiarowych, notacja muzyki wokalnej i pisownia plastyczna.
6.    System temperowany, odległości półtonu i całego tonu. 
7.    Diatonika, chromatyka, enharmonia, półton i cały ton diatoniczny i chromatyczny.  
8.    Interwały proste i złożone: nazwy, symbole, rozmiary. 
9.    Trójdźwięki majorowe, minorowe i zmniejszone we wszystkich postaciach oraz zwiększony w postaci zasadniczej.
10.     Gama majorowa naturalna, minorowa we wszystkich odmianach, triada harmoniczna.
11.     Koło kwintowe, kolejność znaków przy kluczu, pokrewieństwo gam, rozpoznawanie tonacji (do 7-miu znaków przy kluczu).
12.     Przewroty interwałów, konsonanse i dysonanse.
13.     Odległości między stopniami w gamach majorowych naturalnych oraz minorowych naturalnych i harmonicznych - interwały charakterystyczne z rozwiązaniem w tych gamach. 
14.     Akordy dominantowe: D7 we wszystkich postaciach z rozwiązaniem, D9 w postaci zasadniczej.
15.    Transpozycja do innego klucza, tonacji, oktawy.
16.     Chromatyzacja regularna gamy majorowej.
17.    Skala całotonowa, pentatonika bezpółtonowa, skale modalne autentyczne, skala góralska. 
Polecane źródła informacji:
Literatura: Franciszek Wesołowski „Zasady muzyki”
Platforma internetowa: https://www.gov.pl/web/cea/harmonia-zasady-muzyki

DO KLASY IV PSM II stopnia oraz II KLASY OSM (cykl 4-letni)
Egzamin kwalifikacyjny z kształcenia słuchu, harmonii i historii muzyki ma formę ustną. 
KSZTAŁCENIE SŁUCHU:
1.    Śpiewanie dowolnej piosenki
2.    Rozpoznawanie interwałów melodycznych i harmonicznych (prostych i złożonych)
3.    Rozpoznawanie rodzaju i budowy akordów (trójdźwieki i D7 w postaciach)
4.    Określanie wysokości dźwięków w strukturach melodycznych - podany dźwięk wyjściowy np.:  c-e-a-d-b-ges (dwukrotna prezentacja)
5.    Realizacja ćwiczenia pamięciowego (dwukrotna prezentacja)
6.    Śpiewanie a vista  
7.    Realizacja przebiegu rytmicznego 
UWAGA: kandydaci do klasy IV powinni ustalić zakres egzaminu kwalifikacyjnego z harmonii i historii muzyki kontaktując się z z-cą dyrektora ZSM mgr Iwoną Matellą matella.iwona@zsmpoz.pl  lub kierownikiem Sekcji Teorii mgr Dorotą Wawrzyniak wawrzyniak.dorota@zsmpoz.pl

DO KLASY V PSM II stopnia oraz III KLASY OSM (cykl 4-letni)
Egzamin kwalifikacyjny z kształcenia słuchu, harmonii i historii muzyki ma formę ustną. 
KSZTAŁCENIE SŁUCHU:
1.    Rozpoznawanie interwałów prostych i złożonych 
2.    Akordy w układzie rozległym: również D7 i D9 - określanie
3.    Rozpoznawanie wysokości dźwięków w strukturach linearnych – od podanej wysokości (do 6-7 dźwięków) – dwukrotna prezentacja 
4.    Rozpoznawanie wysokości dźwięków w strukturach harmonicznych (trójdźwięki i czterodźwięki)
5.    Śpiewanie a vista 
6.    Realizacja przebiegu rytmicznego 
UWAGA: kandydaci do klasy V powinni ustalić zakres egzaminu kwalifikacyjnego z harmonii i historii muzyki kontaktując się z z-cą dyrektora ZSM mgr Iwoną Matellą matella.iwona@zsmpoz.pl  lub kierownikiem Sekcji Teorii mgr Dorotą Wawrzyniak wawrzyniak.dorota@zsmpoz.pl

DO KLASY VI PSM II stopnia oraz IV KLASY OSM (cykl 4-letni)
Egzamin kwalifikacyjny z kształcenia słuchu, harmonii, form muzycznych i historii muzyki ma formę ustną. 
KSZTAŁCENIE SŁUCHU:
1.    Rozpoznawanie interwałów prostych i złożonych 
2.    Akordy w układzie rozległym: również D7 i D9 - określanie
3.    Rozpoznawanie wysokości dźwięków w strukturach linearnych – od podanej wysokości (do 7-miu dźwięków) – dwukrotna prezentacja 
4.    Rozpoznawanie wysokości dźwięków w strukturach harmonicznych (trójdźwięki i czterodźwięki)
5.    Śpiewanie a vista 
6.    Realizacja przebiegu rytmicznego 
UWAGA: kandydaci do klasy VI powinni ustalić zakres egzaminu kwalifikacyjnego z harmonii, form muzycznych i historii muzyki kontaktując się z z-cą dyrektora ZSM mgr Iwoną Matellą matella.iwona@zsmpoz.pl lub kierownikiem Sekcji Teorii mgr Dorotą Wawrzyniak wawrzyniak.dorota@zsmpoz.pl

WYDZIAŁY, SPECJALIZACJE:

  1. Instrumentalistyka 

Sześcioletni cykl kształcenia przeznaczony jest dla kandydatów w wieku od 10 do 23 lat. Przedmiot główny: instrument według specjalizacji.

Specjalizacje: akordeon, fortepian, skrzypce, wiolonczela – wymagane jest ukończenie szkoły muzycznej pierwszego stopnia lub posiadanie umiejętności odpowiadających ukończeniu szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Specjalizacja: altówka – wymagane jest ukończenie szkoły muzycznej pierwszego stopnia w zakresie gry na skrzypcach lub posiadanie umiejętności odpowiadających ukończeniu szkoły muzycznej pierwszego stopnia, lub posiadanie umiejętności gry na altówce.
Specjalizacja: organy – wymagane ukończenie szkoły muzycznej pierwszego stopnia w zakresie gry na fortepianie lub posiadanie umiejętności odpowiadających ukończeniu szkoły muzycznej pierwszego stopnia, lub po-siadanie umiejętności gry na organach.
Specjalizacje: gitara, harfa, flet, klarnet, saksofon, perkusja, trąbka – wskazane jest posiadanie umiejętności gry na wybranym instrumencie na poziomie odpowiadającym ukończeniu szkoły muzycznej pierwszego stopnia (szkoła nie zapewnia instrumentu - harfy).
Specjalizacje: fagot, kontrabas, obój, puzon, róg, tuba – nie wymaga się od kandydata umiejętności gry na wybranym instrumencie. Komisja ocenia warunki fizyczne kandydata i muzykalność.
Nowa specjalizacja: klawesyn – wymagane jest ukończenie szkoły muzycznej pierwszego stopnia w specjalizacji fortepian lub posiadanie umiejętności odpowiadających ukończeniu szkoły muzycznej pierwszego stopnia w specjalizacji fortepian.

2. Rytmika
Sześcioletni cykl kształcenia przeznaczony jest dla kandydatów w wieku od 10 do 23 lat, którzy ukończyli szkołę muzyczną pierwszego stopnia lub posiadają umiejętności odpowiadające szkole muzycznej pierwszego stopnia. Przedmiotem głównym jest rytmika.

3.  Instrumentalistyka jazzowa 

Czteroletni cykl kształcenia przeznaczony jest dla kandydatów, którzy nie przekroczyli 23 lat. Od kandydata wymaga się umiejętności gry na instrumencie, wiedzy o muzyce i umiejętności słuchowych na poziomie odpowiadającym ukończeniu szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Specjalizacje jazzowe: akordeon, gitara, gitara basowa, kontrabas, fortepian, perkusja, saksofon, skrzypce, trąbka. Przedmiotem główny jest gra na wybranym instrumencie. Nie jest wymagane wykształcenie muzyczne.

4.  Wokalistyka (śpiew solowy)  

Czteroletni cykl kształcenia przeznaczony jest dla kandydatów z przygotowaniem muzycznym w zakresie szkoły muzycznej pierwszego stopnia lub bez przygotowania muzycznego. Podstawą dopuszczenia do egzaminu wstępnego jest aktualne zaświadczenie od specjalisty (foniatra, audiolog) o braku przeciwwskazań do nauki śpiewu na poziomie szkoły muzycznej II stopnia. Przedmiotem głównym jest śpiew.

5.  Wokalistyka estradowa  

Czteroletni cykl kształcenia przeznaczony jest dla kandydatów od 14 do 23 lat, z przygotowaniem muzycznym w zakresie szkoły muzycznej pierwszego stopnia lub bez przygotowania muzycznego. Podstawą dopuszczenia do egzaminu wstępnego jest aktualne zaświadczenie od specjalisty (foniatra, audiolog) o braku przeciwwskazań do nauki śpiewu na poziomie szkoły muzycznej II stopnia. Przedmiotem głównym jest śpiew, realizowany w różnorodnych stylistykach ( pop, jazz, piosenka musicalowa, aktorska, poetycka). W planie nauczania są również przedmioty ogólnomuzyczne oraz fortepian, zespół wokalno-instrumentalny, dykcja, taniec, zajęcia sceniczne.

6.  Wokalistyka jazzowa 

Czteroletni cykl kształcenia przeznaczony jest dla kandydatów od 14 do 23 lat, z przygotowaniem muzycznym w zakresie szkoły muzycznej pierwszego stopnia lub bez przygotowania muzycznego. Przedmiotem głównym jest śpiew.

W zakresie wszystkich specjalności realizuje się, oprócz przedmiotu głównego, obowiązkowe przedmioty uzupełniające, przedmioty ogólnomuzyczne i inne zajęcia edukacyjne zgodnie z obowiązującym szkolnym planem nauczania. Zajęcia odbywają się głównie w godzinach popołudniowych.

Materiały

Kwestionariusz osobowy kandydata do PSM II st. 2024
PSM​_II​_st.pdf 0.08MB
Zaświadczenie lekarskie
ZAŚWIADCZENIE​_​_LEKARSKIE.pdf 0.13MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.03.2024 15:23 Kinga Pawlicka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Iwona Matella
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rekrutacja do PSM II st. 2.0 04.03.2024 15:23 Kinga Pawlicka
Rekrutacja do PSM II st. 1.0 04.03.2024 15:23 Kinga Pawlicka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}