W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

10.02.2023

Gdzie załatwisz sprawę?

Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego za granicą zgłoś niezwłocznie w dowolnym urzędzie konsularnym RP.

Zalecamy zgłoszenie utraty dowodu osobistego także na miejscowej policji i zachowanie potwierdzenia zgłoszenia na wypadek, gdyby osoba trzecia posłużyła się Twoim utraconym dokumentem.

Jeśli posiadasz konto bankowe w Polsce – zgłoś utratę dowodu osobistego także w swoim banku.

PAMIĘTAJ! Konsul honorowy nie przyjmuje zgłoszeń utraty dowodu osobistego.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego złóż osobiście w urzędzie konsularnym lub w formie pisemnej – za pomocą poczty lub faksu.

Utratę dowodu osobistego możesz zgłosić także przez Internet – jeśli posiadasz profil zaufany, certyfikat kwalifikowany albo e-dowód. Sprawdź, jak założyć profil zaufany albo jak skorzystać z e-dowodu. Więcej informacji znajdziesz na stronie obywatel.gov.pl.

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego nie możesz dokonać poprzez wysłanie skanu zgłoszenia na adres e-mail zagrzeb.konsulat.sek@msz.gov.pl lub faksem: +385 1 48 99 420

PAMIĘTAJ! Konsul honorowy nie przyjmuje zawiadomień o utracie dowodu osobistego.

Jak umówisz się na spotkanie?

Nie musisz umawiać się na spotkanie.

Jakie dokumenty musisz złożyć?
Ile zapłacisz?

Zgłoszenie jest bezpłatne.

Jaki jest termin realizacji?

Konsul przyjmie Twoje zgłoszenie o utracie lub uszkodzeniu dokumentu niezwłocznie.

Jak odbierzesz dokumenty?

Jeżeli zgłaszasz utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego osobiście w urzędzie konsularnym – dostaniesz potwierdzające ten fakt zaświadczenie.

Jeżeli wysyłasz formularz pocztą lub faksem – koniecznie zaznacz w formularzu, że chcesz dostać zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu, na przykład pocztą.

Zatrzymaj zaświadczenie – może Ci się przydać. Jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące.

PAMIĘTAJ! Zaświadczanie, które otrzymasz w konsulacie, nie jest dokumentem tożsamości.

Unieważnienie Twojego dowodu osobistego nastąpi z dniem zgłoszenia konsulowi jego utraty lub uszkodzenia.

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę złożyć w urzędzie konsularnym wniosek o wydanie dowodu osobistego?

Konsul nie wydaje dowodów osobistych. Wniosek o dowód osobisty można złożyć tylko w Polsce, w dowolnym urzędzie gminy.

Czy mogę podróżować na zaświadczeniu od konsula o utracie dowodu osobistego?

Nie. Musisz wyrobić paszport i / lub paszport tymczasowy.

Utraciłem paszport oraz dowód osobisty, a muszę wrócić do Polski. Czy konsul może mi wydać dokument uprawniający mnie do przekroczenia granicy?

W takiej sytuacji możesz złożyć wniosek o paszport tymczasowy na powrót do miejsca zamieszkania. Informacje dotyczące wymaganych dokumentów niezbędnych do wydania paszportu tymczasowego znajdziesz w części dotyczącej wydawania paszportów tymczasowych.

Materiały

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
nowy​_formularz​_zgłoszenia​_utraty​_lub​_uszkodzenia​_dowodu​_osobistego.pdf 0.16MB
{"register":{"columns":[]}}