W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozeznanie rynku - Konsultacja treści poradnika dotyczącego zarządzania dostępnością cyfrową

Przedmiotem rozeznania rynku jest konsultacja treści internetowego poradnika dla jednostek samorządu terytorialnego dotyczącego zarządzania dostępnością cyfrową, w tym tworzenia, badania i nadzorowania dostępnych cyfrowo stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Zakres zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest konsultacja merytoryczna treści internetowego poradnika dla jednostek samorządu terytorialnego dotyczącego zarządzania dostępnością cyfrową, w tym tworzenia, badania i nadzorowania dostępnych cyfrowo stron internetowych i aplikacji mobilnych w rozumieniu art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej. 

Poradnik będzie skierowany do pracowników podmiotów publicznych, ze szczególnym
uwzględnieniem pracowników jednostek samorządu terytorialnego. Problemy, rozwiązania,
przykłady prezentowane w poradniku będą się zatem odnosić się do specyfiki podmiotów
publicznych. 

Celem poradnika jest przekazanie w prosty, rzetelny i kompleksowy sposób wiedzy dotyczącej dostępności cyfrowej. Wiedza ta ma pomagać w skutecznym wdrażaniu dostępności cyfrowej m.in. kadrom zarządzającym, redaktorom, administratorom, webmasterom, grafikom, koordynatorom ds. dostępności, pracującym w podmiotach publicznych lub na rzecz takich podmiotów.

Treść poradnika składa się z 4 obszarów tematycznych, w skład których wchodzą poszczególne artykuły:

  1. Wprowadzenie do dostępności cyfrowej: omówienie wprowadzenia do dostępności cyfrowej, zaprezentowanie użytkowników korzystających bezpośrednio i pośrednio z dostępności cyfrowej, zaprezentowanie podstaw prawnych dostępności cyfrowej oraz standardów sieciowych ją regulujących, omówienie różnic pomiędzy wymaganiami prawnymi  dostępności cyfrowej, a dobrymi praktykami oraz przedstawienie 4 zasad dostępności cyfrowej. Część będzie miała około 60 tys. znaków.
  2. Dostępność cyfrowa stron internetowych: omówienie sposobów zapewniania dostępności cyfrowej stron internetowych, przedstawienie sposobów badania dostępności cyfrowej poszczególnych elementów stron internetowych, z uwzględnieniem badania automatycznego oraz testów z użytkownikami z niepełnosprawnościami, zaprezentowanie listy kontrolnej do samodzielnego badania dostępności cyfrowej stron internetowych. Część będzie miała około 170 tys. znaków.
  3. Dostępność cyfrowa aplikacji mobilnych: omówienie sposobów zapewniania dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych, przedstawienie sposobów badania dostępności cyfrowej poszczególnych elementów aplikacji mobilnych, z uwzględnieniem badania automatycznego oraz testów z użytkownikami z niepełnosprawnościami, zaprezentowanie listy kontrolnej do samodzielnego badania dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych. Część będzie miała około 170 tys. znaków.
  4. Zarządzanie dostępnością cyfrową: omówienie dobrych praktyk z zakresu planowania wdrażania dostępności cyfrowej, uwzględnianie dostępności cyfrowej w zamówieniach publicznych, podział zadań związanych z dostępnością cyfrową na poszczególnych pracowników/współpracowników podmiotu publicznego, sposoby stałego nadzoru dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, sposoby wyszukiwania błędów i dostępności cyfrowej, zaprezentowanie audytu eksperckiego dostępności cyfrowej oraz testów dostępności cyfrowej z udziałem użytkowników. Część będzie miała około 100 tys. znaków.

Konsultacja polegała będzie na przedstawieniu uwag z uzasadnieniem wraz z propozycją modyfikacji oraz wyrażeniu opinii merytorycznej do treści konsultowanej części poradnika.

Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że może przyjąć lub odrzucić zaproponowane zmiany.

Ocena ofert

Kryteria oceny:

  • Cena - 80%,
  • Aspekty społeczne - 20%.

Oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów. Pozostałe oferty otrzymają punkty obliczone według schematu: liczba punktów badanej oferty uzyskana w kryterium „Cena” równa się ilorazowi najniższej ceny oferty spośród ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu oraz ceny oferty badanie pomnożonemu przez 80 punktów.

Punkty za aspekty społeczne przyznawane są Oferentowi, który wykaże, że spełnia co najmniej dwa z poniższych warunków: 

  1. Realizacja zamówienia – 10 punktów: 
    1. skieruje do wykonania zamówienia tylko i wyłącznie osoby zatrudnione na umowę o pracę, lub,
    2. zamówienie zrealizuje osobiście (prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą lub pozostający członkami zarządu spółki, która nie zatrudnia żadnego pracownika);
  2. Struktura zatrudnienia – 10 punktów:
    1. zatrudnia co najmniej 75% pracowników na umowę o pracę, lub,
    2. nie zatrudnia pracowników (żadna z form zatrudnienia), a jego działalność jest jego jedynym źródłem utrzymania.

W przypadku gdy Oferent nie wykaże żadnego warunku z aspektów społecznych, otrzyma 0 punktów.

Prosimy o przesłanie oświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego spełnianie kryterium dotyczącego aspektów społecznych.

Na żądanie Zamawiającego Oferent przedstawi dokumentację potwierdzającą spełnianie warunków wymienionych w ramach spełniania zadeklarowanych aspektów społecznych.

Oczekiwane informacje

W odpowiedzi na niniejszą prośbę o wycenę prosimy o przedstawienie kosztu konsultacji merytorycznej każdej wybranej części poradnika wraz ze stosownym oświadczeniem/oświadczeniami dotyczącymi aspektów społecznych.

Termin realizacji zamówienia

Szacowanie kosztów należy przedstawić biorąc realizację zamówienia w ciągu 15 dni roboczych od dnia podpisania umowy.

Dokumenty źródłowe

W celu prawidłowej realizacji zamówienia Oferent powinien zapoznać się m.in.: z poniżej
wymienionym dokumentami: 

Złożenie wyceny

  1. Należy podać cenę brutto i netto. 
  2. Cena musi obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Oferent w związku z realizacją całości przedmiotu zamówienia.
  3. Wraz z wyceną należy przesłać stosowne oświadczenia, które są wymagane przez aspekty społeczne. 
  4. Wycenę należy przesłać na adres Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, w wersji elektronicznej na skrzynkę poczty elektronicznej sekretariat.CRKC@mc.gov.pl i dostepnosc.cyfrowa@mc.gov.pl w terminie do 28 października 2022 roku.
  5. Wszelkie pytania na temat niniejszego zaproszenia należy kierować na adres e-mail: dostepnosc.cyfrowa@mc.gov.pl
  6. Na wszystkie pytania, o których mowa w ust. 5, czekamy do 24 października 2022 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły po tym terminie.

Informacje o projekcie

Poradnik powstaje w ramach projektu „Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego – zasoby, szkolenia, walidatory”. Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.

Logotypy związane z finansowaniem projektu - Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Europejski Fundusz Społeczny

 

{"register":{"columns":[]}}