Powrót

Pojemność skrzynki do e-Doręczeń oraz archiwizacja korespondencji

19.12.2025

Person checking smartphone with email icons floating above. Concept of digital communication, mobile inbox, real-time notification, and online message system.

Poczta Polska SA jako operator wyznaczony, zapewnia każdemu podmiotowi publicznemu jedną skrzynkę doręczeń o gwarantowanej pojemności 30 GB dla podmiotów publicznych. W celu utrzymania sprawnego działania systemu zalecane jest stałe zapewnienie wolnej przestrzeni w skrzynce dla obsługi nowej korespondencji przez archiwizowanie na zasobach własnych i usuwanie z przestrzeni skrzynki przesyłek już obsłużonych.

Co zajmuje pojemność skrzynki:

  • przesyłki wysłane,
  • przesyłki odebrane w ramach realizacji PURDE,
  • przesyłki robocze,
  • przesyłki przeniesione do kosza,
  • dowody dotyczące przesyłek.

Uwaga:

Po zapełnieniu 98% pojemności skrzynki podmiot publiczny traci możliwość wysyłania i odbierania korespondencji, aż do zwolnienia miejsca. O tej sytuacji operator wyznaczony informuje na wskazany do notyfikacji adres e-mail.

Rekomendujemy, aby w ramach przesyłek masowych usuwać przesyłki ze skrzynki od razu po wysłaniu. W celu odebrania i powiązania dowodów z przesyłką wysłaną nie jest wymagane posiadanie zapisanej w skrzynce przesyłki, której dotyczą te dowody.

Pamiętaj!

  • Operator przesyłek wystawia dowody doręczenia i przekazuje je do skrzynki jako osobne wiadomości typu „evidence”.
  • Dowody zawierają wszystkie informacje potrzebne, by powiązać je z usuniętą przesyłką.
  • Systemy klasy EZD mogą automatycznie pobrać ze skrzynki i łączyć  dowody z przesyłką i pokazywać je użytkownikowi, bez konieczności ręcznej obsługi. Wymaga to odpowiedniego dostosowania systemu klasy EZD.

Archiwizacja korespondencji

Aby zapewnić płynne działanie systemu e-Doręczeń i bezpieczeństwo danych rekomendujemy regularne dokonywanie archiwizacji skrzynki. Archiwizacja pozwala pobrać wybrane przesyłki wraz z dowodami na dysk lokalny w formacie .zip.

Ważne informacje:

  • Przygotowanie archiwum może potrwać do 24 godzin.
  • Po jego przygotowaniu otrzymasz powiadomienie e-mail.
  • W sekcji Zamówione archiwa można sprawdzić status, pobrać zarchiwizowane wiadomości w ciągu 3 dni oraz usunąć zarchiwizowane wiadomości ze skrzynki.
  • Maksymalny rozmiar pliku archiwum: 25 GB.

Więcej informacji na temat archiwizacji korespondencji znajduje się w instrukcji użytkownika dla podmiotu publicznego.

 
 
{"register":{"columns":[]}}