W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

e-Doręczenia - koniec okresu przejściowego dla podmiotów publicznych

19.11.2025

Koperty

Przypominamy, że od 1 stycznia 2025 roku podmioty publiczne wskazane w ustawie o doręczeniach elektronicznych są zobowiązane do:

  • posiadania adresu do e-Doręczeń,
  • stosowania tej usługi jako podstawowego sposobu prowadzenia korespondencji urzędowej. 

Koniec okresu przejściowego 

31 grudnia 2025 roku kończy się okres przejściowy. Od 1 stycznia 2026 roku wszystkie zobowiązane podmioty publiczne: 

  • muszą posiadać aktywny adres do doręczeń elektronicznych (ADE), 
  • mają obowiązek stosować e-Doręczenia jako podstawowy sposób korespondencji, 
  • nie będą mogły powoływać się na przesłankę organizacyjną, aby odstąpić od korzystania z e-Doręczeń. 

Jak złożyć wniosek o adres do e-Doręczeń?  

Na stronie o e-Doręczeniach można dowiedzieć się, jak uzyskać taki adres. 

Dla podmiotów, które jeszcze nie korzystają z e-Doręczeń, to ostatni moment, aby wypełnić ustawowy obowiązek i zawnioskować o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych. 

Gdzie znaleźć informacje 

Zachęcamy do korzystania z materiałów pomocnych przy wdrożeniu e-Doręczeń –między innymi: 

  • przewodnika „Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia?”, 
  • instrukcji dla użytkownika, 
  • filmów instruktażowych. 
{"register":{"columns":[]}}