e-Doręczenia - koniec okresu przejściowego dla podmiotów publicznych
19.11.2025
Przypominamy, że od 1 stycznia 2025 roku podmioty publiczne wskazane w ustawie o doręczeniach elektronicznych są zobowiązane do:
- posiadania adresu do e-Doręczeń,
- stosowania tej usługi jako podstawowego sposobu prowadzenia korespondencji urzędowej.
Koniec okresu przejściowego
31 grudnia 2025 roku kończy się okres przejściowy. Od 1 stycznia 2026 roku wszystkie zobowiązane podmioty publiczne:
- muszą posiadać aktywny adres do doręczeń elektronicznych (ADE),
- mają obowiązek stosować e-Doręczenia jako podstawowy sposób korespondencji,
- nie będą mogły powoływać się na przesłankę organizacyjną, aby odstąpić od korzystania z e-Doręczeń.
Jak złożyć wniosek o adres do e-Doręczeń?
Na stronie o e-Doręczeniach można dowiedzieć się, jak uzyskać taki adres.
Dla podmiotów, które jeszcze nie korzystają z e-Doręczeń, to ostatni moment, aby wypełnić ustawowy obowiązek i zawnioskować o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych.
Gdzie znaleźć informacje
Zachęcamy do korzystania z materiałów pomocnych przy wdrożeniu e-Doręczeń –między innymi:
- przewodnika „Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia?”,
- instrukcji dla użytkownika,
- filmów instruktażowych.