W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Kędzierzyna Koźla w ciągu dk nr 40

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Kędzierzyna Koźla w ciągu dk nr 40

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0055/20-00

Data podpisania UoD: 12.11.2020

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 272 424 300,00 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 207 801 497,82 PLN

 

Strona internetowa projektu: https://obwodnica-kedzierzyn-kozle.pl/

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40
o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 14,33 km. Inwestycja przebiega po północnej stronie miejscowości Kędzierzyn-Koźle. Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój jednojezdniowy z dwoma (1x2) lub trzema (1x2+1) pasami ruchu. Zaprojektowane w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu. W przypadku części przecięć trasy głównej z drogami poprzecznymi, bez możliwości zjazdu, zastosowano bezkolizyjne rozwiązania w postaci wiaduktów. Projektowana trasa drogi w całości biegnie po nowym śladzie głównie przez tereny leśne i rolne.

Projekt jest elementem ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z siecią TEN-T.

 

Celami projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa opolskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}