Statut prawny
STATUT GRANICZNEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ELBLĄGU
§ 1. Graniczna Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Elblągu, zwana dalej „Graniczną
Stacją”, działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów
prawa, w szczególności:
1) ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
2) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
3) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) innych przepisów obowiązujących podmioty lecznicze niebędące przedsiębiorcami
działające w formie jednostki budżetowej.
§ 2. 1. Graniczna Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym
w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, finansowanym
z budżetu państwa.
2. Uprawnienia podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej
w stosunku do Granicznej Stacji posiada Główny Inspektor Sanitarny.
§ 3. 1. Siedzibą Granicznej Stacji jest Elbląg.
2. Graniczna Stacja działa na obszarze właściwości Państwowego Granicznego Inspektora
Sanitarnego w Elblągu.
§ 4. Państwowy Graniczny Inspektor Sanitarny w Elblągu:
1) wykonuje zadania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako organ rządowej administracji
niezespolonej;
2) wykonuje zadania przy pomocy Granicznej Stacji;
3) jako dyrektor Granicznej Stacji:
a) kieruje działalnością Granicznej Stacji,
b) jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy,
c) jest kierownikiem jednostki budżetowej – dysponentem środków budżetowych
trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§ 5. Graniczna Stacja jest jednostką organizacyjną zapewniającą realizację ustawowych
celów i zadań Państwowego Granicznego Inspektora Sanitarnego w Elblągu, na obszarze jego
działania, obejmujących:
1) realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności przez sprawowanie
nadzoru nad warunkami:
a) higieny środowiska,
b) higieny pracy w zakładach pracy,
c) higieny procesów nauczania i wychowania,
d) higieny wypoczynku i rekreacji,
e) zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych,
f) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz
pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i
uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób
zakaźnych i zawodowych;
2) organizowanie, prowadzenie, koordynowanie i nadzorowanie działalności oświatowozdrowotnej
w celu kształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.
§ 6. 1. W skład Granicznej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne
i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Systemu Jakości;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Prawnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony
Przeciwpożarowej.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną, zadania poszczególnych komórek
organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy oraz sposób działania Granicznej Stacji
określa regulamin organizacyjny, ustalony przez dyrektora Granicznej Stacji.
Materiały
STATUT GSSE 2025Zarządzenie_w_sprawie_nadania_statutów_GSSE.pdf 0.13MB