Koordynator ds. dostępności
Komendant Miejski PSP w Łodzi , w związku realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) wyznaczył w Komendzie Miejskiej PSP w Łodzi :
1. Panią st. kpt. Annę Krzętowską-Salę do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności,
2. Pana mł. kpt. Łukasza Górczyńskiego do pełnienia funkcji zastępcy koordynatora do spraw dostępności.
Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez Komendę planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
- monitorowanie działalności Komendy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dane kontaktowe:
1. Pani st. kpt. Anna Krzętowska-Sala: 42 61 63 034, a.sala@lodzkie.straz.gov.pl
2. Pan kpt. Łukasz Górczyński: 42 61 63 029, l.gorczynski@lodzkie.straz.gov.pl
Uwagi o dostepności cyfrowej proszę kierować na adres e-mail: Łukasz Górczyński - oficer prasowy KM PSP w Łodzi l.gorczynski@lodzkie.straz.gov.pl lub tel. 42 61 63 029.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich
Inne dane kontaktowe do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi – https://www.gov.pl/web/kmpsp-lodz/kontakt/
Komenda Miejska PSP w Łodzi
ul. Zgierska 47
91-446 Łódź
Wnioski o zapewnienie dostępności
Od 6 września 2021 r. każdy obywatel może poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym. Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy.
Jeśli osoba ze szczególnymi potrzebami wymaga zapewnienia dostępności, aby załatwić swoją sprawę urzędową w danym podmiocie publicznym lub skorzystać z jego usług - będzie mogła złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Natomiast jeśli:
- pomimo wniesienia wniosku podmiot publiczny nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
- podmiot publiczny poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
- podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny)
- będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowejWniosek_o_zapewnienie_dostępności_cyfrowej.docx 0.02MB Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej
Wniosek_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznej_i_komunikacyjno-informacyjnej.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 02.12.2020 11:39 Łukasz Górczyński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Łukasz Górczyński
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Koordynator ds. dostępności | 10.0 | 05.05.2023 14:38 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 9.0 | 02.03.2023 14:54 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 8.0 | 23.02.2022 12:07 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 7.0 | 04.05.2021 13:05 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 6.0 | 01.04.2021 10:40 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 5.0 | 01.04.2021 10:24 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 4.0 | 11.02.2021 14:52 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 3.0 | 22.01.2021 11:04 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 2.0 | 22.12.2020 14:16 Łukasz Górczyński |
Koordynator ds. dostępności | 1.0 | 02.12.2020 11:39 Łukasz Górczyński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP