W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Koordynator ds. dostępności

Komendant Miejski PSP w Łodzi , w związku realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) wyznaczył w Komendzie Miejskiej PSP w Łodzi : 

1. Panią st. kpt. Annę Krzętowską-Salę do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności,

2. Pana mł. kpt. Łukasza Górczyńskiego do pełnienia funkcji zastępcy koordynatora do spraw dostępności.

Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez Komendę planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
  • monitorowanie działalności Komendy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dane kontaktowe:

1. Pani st. kpt. Anna Krzętowska-Sala: 42 61 63 034, a.sala@straz.lodz.pl

2. Pan mł. kpt. Łukasz Górczyński: 42 61 63 029, l.gorczynski@straz.lodz.pl

Uwagi o dostepności cyfrowej proszę kierować na adres e-mail: Łukasz Górczyński - oficer prasowy KM PSP w Łodzi l.gorczynski@straz.lodz.pl lub tel. 42 61 63 029.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich

Inne dane kontaktowe do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi – https://www.gov.pl/web/kmpsp-lodz/kontakt/

Komenda Miejska PSP w Łodzi
ul. Zgierska 47
91-446 Łódź 

 

Wnioski o zapewnienie dostępności

Od 6 września 2021 r. każdy obywatel może poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym. Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy.

Jeśli osoba ze szczególnymi potrzebami wymaga zapewnienia dostępności, aby załatwić swoją sprawę urzędową w danym podmiocie publicznym lub skorzystać z jego usług - będzie mogła złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.

Natomiast jeśli:

  1. pomimo wniesienia wniosku podmiot publiczny nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
  2. podmiot publiczny poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
  3. podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny)

- będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). 

Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_cyfrowej.docx 0.02MB
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_architektonicznej​_i​_komunikacyjno-informacyjnej.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2020 11:39 Łukasz Górczyński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Górczyński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Koordynator ds. dostępności 8.0 23.02.2022 12:07 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 7.0 04.05.2021 13:05 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 6.0 01.04.2021 10:40 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 5.0 01.04.2021 10:24 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 4.0 11.02.2021 14:52 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 3.0 22.01.2021 11:04 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 2.0 22.12.2020 14:16 Łukasz Górczyński
Koordynator ds. dostępności 1.0 02.12.2020 11:39 Łukasz Górczyński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}