W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Kierownik Sekcji – mgr Marzena Kurtek

tel. 32 363 18 65

Zadania Sekcji Finansów:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości Komendy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Komendy;
    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Komendę;
    3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    4. zapewnieniu terminowego ściągania należności;
    5. dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
    6. wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  4. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących
    w dyspozycji Komendy zgodnie z planem finansowym;
  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  6. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  7. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych Komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  8. opracowywanie budżetu Komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  9. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  10. przygotowanie wniosków do prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  11. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  12. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  13. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  14. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  15. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  16. opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  17. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  18. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 07:36 st. kpt. Tomasz Dejnak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sekcja Organizacyjno Kadrowa
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 2.0 10.12.2020 13:06 st. kpt. Tomasz Dejnak
Sekcja Finansów 1.0 08.12.2020 07:36 st. kpt. Tomasz Dejnak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}