W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontrolno-Rozpoznawczych

kpt. Maciej Jasiewicz - starszy specjalista

 

Zadania

Zadania stałe:

  • Rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
  • Współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  • Inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
  • Opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
  • Opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  • Analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
  • Opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
  • Organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
  • Rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej.
  • Przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
  • Przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
  • Wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno-budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
  • Nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
  • Opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
  • Nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia sytemu monitoringu pożarowego z komendą powiatową;
  • Dokonywanie oceny spełnienia wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej określonych w planach urządzania lasów oraz planach ochrony parków narodowych w przypadkach wskazanych przez przepisy przeciwpożarowe;
  • Wykonywanie innych poleceń przełożonego.

Zadana wspólne:

  • Planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej;
  • Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej;
  • Sporządzanie programu działania oraz planu pracy komendy powiatowej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań;
  • Zapewnienie właściwego bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych;
  • Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, OSP i innymi stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w komendzie powiatowej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi;
  • Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz z innymi służbami, inspekcjami i strażami, a takż  z podmiotami ksrg;
  • Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego;
  • Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytucje i organy władzy;
  • Realizowanie zaleceń pokontrolnych;
  • Realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych i przestrzeganie zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
  • Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
  • Wykonywanie zadań wynikających z aktów normatywnych oraz prowadzenie podręcznych rejestrów tematycznych aktów prawnych z obowiązującego zakresu działania komórki organizacyjnej;
  • Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej)i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
  • Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta powiatowego funkcji w powiatowym zespole reagowania kryzysowego;
  • Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
  • Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji ksrg na obszarze powiatu;
  • Zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym zadań z zakresu obsługi prawnej komendy powiatowej;
  • Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna na www i Biuletynie Informacji Publicznej zgodnym z kompetencjami i przydzielonymi uprawnieniami;
  • Bieżąca praca w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w zakresie zgodnym z kompetencjami i przydzielonymi uprawnieniami.

Zadania okreosowe:

  • Uczestnictwo w naradach, odprawach, konferencjach, kursach szkoleniowych i doskonalenia zawodowego;
  • Pełnienie nieetatowej służby dublera w Stanowisku Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Kolnie;
  • Pełnienie służby oficera operacyjnego komendanta powiatowego PSP w Kolnie;
  • Pozostawanie w dyspozycji operacyjnej Komendanta Powiatowego;
  • Realizowanie zadań związanych z wyznaczeniem na opiekuna danej gminy.

Zakres uprawnień:

  • Prowadzenie czynności kontrolno–rozpoznawczych w obiektach przewidzianych w upoważnieniu;
  • Prowadzenie instruktarzy i przedstawianie opinii i wyjaśnień  w zakresie zabezpieczenia ppoż. obiektów;
  • Wszczynanie postępowania administracyjnego z urzędu w celu spowodowania usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie czynności kontrolno-rozpoznawczych w kontrolowanej jednostce;
  • Dokonywanie niezbędnych uzgodnień z jednostkami PSP na obszarze województwa oraz odpowiednimi merytorycznie komórkami organizacyjnymi KW PSP, a także instrukcjami zewnętrznymi;
  • Występowanie do swojego przełożonego z wnioskami we wszystkich sprawach związanych z realizacją zadań służbowych, których załatwienie przekracza jego możliwości lub kompetencje;
  • Reprezentowanie Komórki w stosunkach wewnętrznych Komendy Powiatowej;
  • Uprawnienia wynikające z ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, o ochronie przeciwpożarowej oraz  przepisów wykonawczych;
  • Odmówienie wykonania poleceń naruszających zasady bezpieczeństwa pracy;
  • Dysponowanie sił i środków zgodnie z „Zasadami dysponowania sił jednostek ochrony przeciwpożarowej oraz zasad doraźnego zabezpieczenia operacyjnego powiatu” oraz potrzebami wynikającymi z przyjętej informacji  o zdarzeniu;
  • Wnioskowanie do przełożonych w zakresie rozwiązywania problemów organizacyjno-kadrowych oraz techniczno-sprzętowych;
  • Nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego;
  • Korzystanie z praw wynikających z innych posiadanych uprawnień służbowych.

 

{"register":{"columns":[]}}