W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski

Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Kwatermistrzowskiego
Naczelnik Wydziału
bryg. mgr Wojciech Długosz

Kontakt:
tel. 17 2421459 , wew. 21
tel. kom. 883 323 440

Zastępca Naczelnika Wydziału
mł. bryg. Damian Kurek

Kontakt:
Tel.: 17 2421459 , wew. 23


Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski (symbol POT) realizuje zadania w zakresie spraw:

1) organizacyjnych i archiwizacji;
2) kadrowych;
3) kwatermistrzowskich;
4) technicznych;
5) informatyki;
6) bezpieczeństwa i higieny pracy;
7) ochrony danych osobowych;
8) bezpieczeństwa informacji.

Do zadań Wydziału Organizacyjno - Kwatermistrzowskiego należy w szczególności:

1) w zakresie spraw organizacyjnych i archiwizacji:
a) realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
b) organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
c) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
d) opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, porozumień, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
e) prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
f) prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
g) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
h) przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
i) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
j) organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej, w tym jednostek ratowniczo-gaśniczych,
k) koordynowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
l) prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
m) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
n) dokumentowanie historii i działalności komendy powiatowej;
o) prowadzenie spraw związanych z ewidencją i sprawozdawczością statystyczną;
p) organizowanie współpracy zewnętrznej kierownictwa komendy powiatowej w zakresie zadań realizowanych przez PSP, udziału w uroczystościach i spotkaniach zewnętrznych, prowadzenie korespondencji okolicznościowej;
q) organizowanie uroczystości wynikających z toku służby;
r) przygotowywanie informacji, listów gratulacyjnych, zaproszeń oraz dokumentów związanych z działalnością komendy powiatowej.

2) w zakresie spraw kadrowych:
a) realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta powiatowego,
b) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej, w tym dowódców jednostek ratowniczo-gaśniczych;
c) prowadzenie spraw osobowych strażaków, pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
d) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
e) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
f) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
g) prowadzenie i rozliczanie ewidencji czasu pracy pracowników cywilnych;
h) rozliczanie urlopów strażaków i pracowników cywilnych;
i) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem strażaków i pracowników;
j) prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
k) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem strażaków i pracowników cywilnych;
l) prowadzenie spraw z zakresu wydawania zgody na podjęcie dodatkowego zajęcia zarobkowego przez strażaków i pracowników cywilnych;
m) realizowanie zadań z zakresu oświadczeń o stanie majątkowym strażaków i pracowników cywilnych;
n) przygotowywanie wniosków awansowych dla strażaków i pracowników cywilnych;
o) ewidencjonowanie i rozliczanie zastępstw za strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich;
p) przygotowywanie wniosków na medale i odznaczenia dla strażaków i pracowników cywilnych;
q) realizacja zadań dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w zakresie kadrowym – obsługa platformy usług elektronicznych ZUS i programu „Płatnik”;
r) prowadzenie spraw dotyczących dyscypliny służby i pracy w komendzie powiatowej;
s) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem staży pracy i praktyk zawodowych;
t) prowadzenie spraw obronnych w zakresie reklamowania z urzędu;
u) wprowadzanie danych, aktualizowanie oraz weryfikowanie danych już zawartych w programie „Ft-Kadry” i „SWD PSP” w zakresie kadrowym;
v) weryfikacja pod względem merytorycznym dokumentów związanych ze świadczeniami osobowymi.

3) w zakresie spraw kwatermistrzowskich:
a) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
b) monitorowanie potrzeb oraz opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną i wyposażenie osobiste;
c) prowadzenie obsługi mieszkaniowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
d) prowadzenie gospodarki mundurowej strażaków i pracowników cywilnych;
e) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
f) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
g) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej komendy powiatowej;
h) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
i) gospodarowanie składnikami majątku, w tym sporządzanie dokumentacji z likwidowaniem zbędnych rzeczowych składników majątku;
j) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
k) realizowanie ubezpieczeń majątkowych komendy powiatowej;
l) prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, a także postępowań odszkodowawczych;
m) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, sprzętu warsztatowego, silnikowego, w tym transportowego, a także środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie priorytetów w tym zakresie z wydziałem operacyjno-rozpoznawczym i jednostkami ratowniczo-gaśniczymi;
n) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz z innych źródeł;
o) weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu,
p) przygotowywanie projektów umów zawieranych z instytucjami, organizacjami, przedsiębiorstwami itp. w ramach merytorycznego działania wydziału;
q) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych pozostających w związku z zakresem działania wydziału;
r) planowanie, rozdział i obsługa dotacji dla jednostek ochotniczych straży pożarnych i innych jednostek ochrony przeciwpożarowej;
s) prowadzenie gospodarki odpadami;
t) realizowanie zadań wynikających z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

4) w zakresie spraw technicznych:
a) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
b) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
c) prowadzenie gospodarki transportowej komendy powiatowej;
d) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
e) nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
f) organizowanie przeglądów, napraw i konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych;
g) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego; 
h) analizowanie i planowanie stanu wyposażenia technicznego komendy powiatowej;
i) przedstawianie wniosków w sprawie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo-gaśniczych;
j) prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego i silnikowego;
k) zlecanie okresowych badań pojazdów i sprzętu specjalistycznego.

5) w zakresie spraw informatyki:
a) analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy;
b) zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy;
c) nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi oraz innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
d) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
e) planowanie i wdrażanie w JOP nowoczesnych technik informatycznych;
f) sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
g) wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
h) systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej;
i) realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
j) administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
k) utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
l) nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;
m) administrowanie siecią, łączem internetowym, systemami informatycznymi i Biuletynem Informacji Publicznej komendy powiatowej;
n) administrowanie serwerami;
o) zapewnienie bezpiecznej wymiany informacji poprzez łącza internetowe;
p) prowadzenie audytu oprogramowania oraz obsługa techniczna, aktualizacja i nadzór nad eksploatacją sprzętu informatycznego i oprogramowania;
q) prowadzenie napraw, konserwacji sprzętu komputerowego oraz instalacji i konfiguracji systemów operacyjnych i oprogramowania;
r) nadzór nad legalnością zainstalowanego oprogramowania oraz zabezpieczenie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na każdym stanowisku pracy;
s) wykonywanie funkcji ASI, AS, ABS.

6) w zakresie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy:
a) prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
b) sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
c) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
d) przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
e) ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn  i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
f) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
g) uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.11.2020 20:12 str. Piotr Rybak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski 4.0 21.02.2024 15:22 Piotr Rybak
Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski 3.0 27.04.2021 08:40 str. Piotr Rybak
Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski 2.0 19.11.2020 20:14 str. Piotr Rybak
Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski 1.0 19.11.2020 20:12 str. Piotr Rybak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}