W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacyjno-Kadrowych

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Organizacyjno-Kadrowego należy
w szczególności:

  1. w zakresie spraw organizacyjnych:
  1.  realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej,
  2.  organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego,
  3.  opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
    i wytycznych komendanta powiatowego,
  4.  prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej,
  5. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
  6. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
  7. przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej,
  8. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,
  9. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej, w tym jednostek ratowniczo-gaśniczych,
  10. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej,
  11. prowadzenie sekretariatu komendanta powiatowego;
  1. w zakresie spraw kadrowych:
  1. realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta powiatowego,
  2. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi  w komendzie powiatowej, w tym dowódców jednostek ratowniczo-gaśniczych,
  3. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy  w komendzie powiatowej,
  4. ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej,
  5. prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów
  6. i rencistów komendy powiatowej,
  7. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków
    i pracowników cywilnych komendy powiatowej,
  8. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej, 
  9. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  1. w zakresie ochrony danych osobowych:
  1. współpraca bezpośrednio z inspektorem ochrony danych.
  2. organizacja i udział w opracowywaniu analizy ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych oraz organizacja innych działań z zakresu ochrony danych osobowych określonych w przepisach i wskazanych przez administratora,
  3. prowadzenie, Rejestru Czynności Przetwarzania Danych Osobowych oraz Rejestru Kategorii Czynności Przetwarzania Danych Osobowych - dla zbiorów danych osobowych, dla których administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest Komendant Powiatowy,
  4. prowadzenie rejestru  naruszeń ochrony danych osobowych
  5. współpraca z IOD w zakresie realizacji jego obowiązków i obowiązków administratora,
  6. współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w sprawach związanych z realizacją praw osób, których dane dotyczą, a także w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
  7. udział w działaniach monitorujących przetwarzanie danych osobowych realizowanych przez IOD,
  8. organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych,
  9. podejmowania działań, zgodnie z przepisami i obowiązującymi w KP PSP procedurami, w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych.
  10. W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
  4. a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  5. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  6. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  7. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności  w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  8. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

Osoba prowadząca sprawy bhp podlega bezpośrednio komendantowi powiatowemu. 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.11.2020 19:07 mł. bryg. Wojciech Kopacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Operacyjno-Szkoleniowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacyjno-Kadrowych 3.0 30.11.2020 00:37 mł. bryg. Wojciech Kopacz
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacyjno-Kadrowych 2.0 21.11.2020 19:12 mł. bryg. Wojciech Kopacz
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacyjno-Kadrowych 1.0 21.11.2020 19:07 mł. bryg. Wojciech Kopacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}