Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oławie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kppsp-olawa.
- Data publikacji strony internetowej:1 grudnia 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:19 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Cześć zamieszczonych na stronie publikacji w formie PDF nie jest dostępna cyfrowo;.
- Filmy nie posiadają transkrypcji tekstowej.
- Część plików i zdjęć nie jest dostępna cyfrowo;.
- Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki;.
- Obsługa strony z użyciem urządzeń mobilnych może być utrudniona;.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Mapy są wyłączone z obowiązku dostępności.
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 1 grudnia 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 19 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
- Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejście do wyszukiwarki za pomocą skrótu "Alt+W";.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Zmiana rozmiaru strony Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy: Firefox, Chrome, Internet Explorer: [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok Opera: [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok [-] aby pomniejszyć widok.
- Staramy się pisać zrozumiale teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności;.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do st. kpt. Michał Wójtowicz - mejlowo zastepca.olawa@kwpsp.wroc.pl lub telefonicznie 71 313 40 45 wew. 02.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- mł. bryg. Bartłomiej Marcinów,
- Adres: ul. Ks. F. Kutrowskiego 20,
- mejl: kpolawa@kwpsp.wroc.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oławie
Parking
- Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu %.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
- Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w w wiatrołapie, zaraz za drzwiami wejściowymi po lewej stronie i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Pomieszczenia
- Około 25% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.gov.pl/web/kppsp-olawa/o-komendzie-strazy-pozarnej-i-wiecej---dla-osoby-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna.
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.gov.pl/web/kppsp-olawa/co-robimy---wersja-pjm.
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://www.gov.pl/web/kppsp-olawa/plany-i-raporty.
- Pierwsza publikacja:
- 19.01.2021 12:25 Krzysztof Gielsa
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Zastępca Komendanta Powiatowego
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 7.0 | 20.03.2025 14:27 Michał Wójtowicz |
| Deklaracja dostępności | 6.0 | 29.03.2024 10:32 Michał Wójtowicz |
| Deklaracja dostępności | 5.0 | 29.01.2024 12:19 Michał Wójtowicz |
| Deklaracja dostępności | 4.0 | 06.04.2023 11:44 Krzysztof Gielsa |
| Deklaracja dostępności | 3.0 | 06.04.2023 11:42 Krzysztof Gielsa |
| Deklaracja dostępności | 2.0 | 27.01.2021 14:57 Krzysztof Gielsa |
| Deklaracja dostępności | 1.0 | 19.01.2021 12:25 Krzysztof Gielsa |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP