W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi-wnioski-petycje

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sokołowie Podlaskim lub upoważniony zastępca komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń, petycji i odwołań:

  • raz w tygodniu tj. poniedziałek w godz. 13:00 - 15:30
  • raz w tygodniu poza godzinami funkcjonowania Komendy tj. w środę w godz.15:30-16:30 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendanta Powiatowego PSP tel. (25)7817009.

 

Skargi/wnioski/odwołania można składać:

- listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Sokołowie Podlaskim ul. Kolejowa 21, 08-300 Sokołów Podlaski

osobiście w Komendzie Powiatowej PSP w Sokołowie Podlaskim ul. Kolejowa 21, 08-300 Sokołów Podlaski w godz. 7:30-15:30

za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/,  : /SokolowPSP/SkrytkaESP

- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres sokolow@mazowsze.straz.pl

ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z Wydziałem Operacyjnym pod nr tel. (25) 781 7009.

Ważne!

Skarg/wniosków/odwołań nie można złożyć telefonicznie.

 

Skarga/wniosek/odwołanie powinna zawierać:

- imię i nazwisko wnoszącego,

- dokładny adres do korespondencji.

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

PETYCJE

W roku 2023 Komenda Powiatowa PSP w Sokołowie Podlaskim nie rozpatrywała żadnej petycji.

Ustawa o petycjach wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Zgodnie z nim każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.

Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje. Można to zrobić w interesie: publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.

Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka województwa, organizacji lub instytucji społecznych wykonującej zadania publiczne.

Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
  • wskazanie adresata petycji;
  • określenie przedmiotu petycji.

Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana:

  • składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
  • składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.

Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.04.2021 12:49 mł. bryg. Marcin Tomczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. bryg. Marcin Tomczuk - Wydział Operacyjny
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi-wnioski-petycje 7.0 03.04.2024 12:08 bryg. Marcin Tomczuk
Skargi-wnioski-petycje 6.0 14.07.2023 15:26 mł. bryg. Marcin Tomczuk
Skargi-wnioski-petycje 5.0 08.07.2022 11:14 mł. bryg. Marcin Tomczuk
Skargi-wnioski-petycje 4.0 08.07.2022 11:11 mł. bryg. Marcin Tomczuk
Skargi-wnioski-petycje 3.0 08.07.2022 11:10 mł. bryg. Marcin Tomczuk
Skargi i wnioski 2.0 19.04.2021 12:50 mł. bryg. Marcin Tomczuk
Skargi i wnioski 1.0 19.04.2021 12:49 mł. bryg. Marcin Tomczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}