Powrót

Nabór na staż urzędniczy na docelowe stanowisko inspektor/specjalista ds. pracowniczych w Prokuraturze Okręgowej w Radomiu

Radom, dnia 12 grudnia 2025 roku

3023-4.1111.5.2025

 

Informacja o naborze kandydata na staż urzędniczy w drodze konkursu nr 5/25 Prokuratury Okręgowej w Radomiu ul. Malczewskiego 7

 

Prokurator Okręgowy w Radomiu działając na podstawie art. 3b ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (Dz.U.2025.1332 t.j.) w zw. z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze(Dz.U.2014.400 t.j.) zatrudni z dniem 26 stycznia 2026 roku

 

na staż urzędniczy na docelowe stanowisko: inspektor/specjalista ds. pracowniczych 1 osobę – 1 etat w Prokuraturze Okręgowej w Radomiu w pełnym wymiarze czasu pracy.

 

Ostateczny termin składania dokumentów mija w dniu 31 grudnia 2025 roku

 

Do podstawowego zakresu zadań na stanowisku będzie należało:

  1. wykonywanie czynności związanych z zatrudnianiem, trwaniem oraz ustaniem     stosunku pracy, zakładanie akt osobowych,
  2. ustalanie uprawnień pracowniczych m.in. do: wymiaru urlopu wypoczynkowego, dodatku za wysługę lat, nagrody jubileuszowej, urlopu macierzyńskiego, rodzicielskiego, wychowawczego,
  3. prowadzenie ewidencji i rozliczanie czasu pracy, rozliczanie stanu osobowego do prawidłowego naliczania wpłat na PFRON,
  4. ustalanie uprawnień osób z orzeczoną niepełnosprawnością,
  5. wgrywanie certyfikatów na karty pracowników w związku z ich uszkodzeniem, bądź upływem ważności, aktywowanie i wydawanie legitymacji służbowych,
  6. prowadzenie systemu bezdziennikowego w zakresie powierzonych zadań,
  7. obsługiwanie systemów informatycznych OrCom, SZT, PŁATNIK, PROK-SYS,
  8. posługiwanie się platformą pue-zus, prawniczą bazą danych LEX, Legalis,
  9. biegła znajomość obsługi komputera i programów: Word i Excel.

 

Osoby ubiegające się o zatrudnienie powinny spełniać następujące wymogi niezbędne:

  1. posiadać pełną zdolność do czynności prawnych,
  2. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  3. kandydat nie może być karany na przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  4. nie może być prowadzone przeciwko kandydatowi postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  5. posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  6. posiadać zdoności analityczne, komunikatywność, odporność na stres,
  7. posiadać biegłą znajomość obsługi komputera i systemu operacyjnego Windows oraz aplikacji biurowych Microsoft Office, Word, Excel oraz prawniczych baz danych LEX, Legalis,
  8. posiadać co najmniej wykształcenie wyższe I stopnia,
  9. posiadać minimum roczne doświadczenie zawodowe w pracy kancelaryjno – administracyjnej,
  10. wykazywać się znajomością niżej wymienionych przepisów:

ustawy Prawo o Prokuraturze,
ustawy o pracownikach sądów i prokuratury,
ustawy o pracownikach urzędów państwowych,
ustawy o emeryturach i rentach z FUS,
ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia,
ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
ustawy o ustroju sądów powszechnych,
ustawy Kodeks pracy,
inne przepisy pracownicze.

Kandydaci na staż urzędniczy muszą posiadać obywatelstwo polskie zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 września 1982 roku o pracownikach urzędów państwowych (Dz.U.2025.1459 t.j.).

Pożądana wymagania dodatkowe:

  • wykształcenie wyższe administracyjne, prawnicze, ekonomiczne,
  • studia podyplomowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, kadry i płace lub inne dotyczące prawa pracy,
  • umiejętność współpracy w zespole,
  • dobry poziom wiedzy ogólnej,
  • obowiązkowość, dokładność, wysoka kultura osobista, cierpliwość, komunikatywność, dyspozycyjność,
  • znajomość innych przepisów, niż wskazane w wymogach i zakresie zadań, dotyczących uprawnień pracowniczych oraz wykorzystania wiedzy w praktyce,
  • umiejętności w zakresie baz danych.

 

Konkurs składa się z trzech etapów:

I etap – powołana przez Prokuratora Okręgowego w Radomiu komisja konkursowa dokona wstępnej selekcji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu – w dniu 7 stycznia 2026 roku.

II etap – komisja konkursowa w celu sprawdzenia praktycznego przygotowania kandydatów do wykonywania pracy na w/w stanowisku przeprowadzi pracę pisemną dotyczącą znajomości i wykorzystania w praktyce wskazanych powyżej ustaw oraz sprawdzian umiejętności praktycznego posługiwania się komputerem. Komisja konkursowa dokonuje oceny każdego kandydata w skali punktowej w przedziale od 1 do 10.

III etap – komisja konkursowa przeprowadzi rozmowę kwalifikacyjną, której przedmiotem będzie sprawdzenie umiejętności kandydata dotyczących wykorzystania w praktyce jego wiedzy z zakresu wykonywanych na stanowisku pracy, którego konkurs dotyczy.

 

Wyniki I etapu

Komisja konkursowa o wynikach I etapu konkursu zawiadomi w ciągu 7 dni przed terminem II etapu przez umieszczenie na stronie internetowej

www.gov.pl/web/po-radom oraz w siedzibie prokuratury listy kandydatów dopuszczonych do II etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia II etapu konkursu.

Wyniki II etapu

Komisja konkursowa o wynikach II etapu konkursu zawiadomi w ciągu 7 dni przed terminem III etapu konkursu przez umieszczenie na stronie internetowej www.gov.pl/web/po-radom oraz w siedzibie prokuratury listy kandydatów dopuszczonych do III etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia III etapu konkursu.

Wyniki III etapu

Po przeprowadzeniu III etapu konkursu komisja konkursowa niezwłocznie podejmie uchwałę o zakwalifikowaniu kandydata na staż urzędniczy. Informacja o wyborze kandydata na staż urzędniczy podana będzie do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w siedzibie prokuratury i na stronie internetowej www.gov.pl/web/po-radom .

 

Wymagane dokumenty:

  1. wniosek o dopuszczenie do konkursu z podaniem nr telefonu kontaktowego,
  2. urzędowo poświadczony odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów,
  3. dokumenty świadczące o rocznym doświadczeniu zawodowym w pracy kancelaryjno – administracyjnej,
  4. oświadczenie kandydata o tym, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  5. oświadczenie kandydata o niekaralności,
  6. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
  8. oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z pisemną informacją dla sygnalistów,
  9. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na publikację imienia i nazwiska kandydata na sporządzonych listach kandydatów zakwalifikowanych do kolejnych etapów konkursu.

 

Dokumenty należy składać w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Radomiu ul. Malczewskiego 7 lub przesłać pocztą ze wskazaniem sygnatury konkursu na adres prokuratury: Prokuratura Okręgowa 26-600 Radom ul. Malczewskiego 7. W razie przesłania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego. W przypadku wątpliwości dodatkowych informacji udziela pracownik kadr tel. 48-36-80-722 lub 723 w godz. od 7.30 do 15.30.-

 

Informacja dla sygnalistów:

W powszechnych jednostkach organizacyjnych prokuratury wdrożono wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, o której mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów, zwaną dalej „Procedurą zgłoszeń wewnętrznych”. Szczegółowe informacje w tym zakresie są dostępne na stronie internetowej Prokuratury Krajowej – https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa - w zakładce „Załatw sprawę” znajduje się odnośnik (link) „Informacje dla sygnalistów”, prowadzący do podstrony pod nazwą „Informacje dla sygnalistów”, gdzie publikuje się w szczególności:

  1. informację o numerze i dacie wydania:
  1. zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do Spraw Sygnalistów;
  2. zarządzenia w sprawie wdrożenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych oraz publikowania informacji dla sygnalistów;
  3. zarządzenia w sprawie wdrożenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych;
  1. adres siedziby Prokuratury Krajowej, adres poczty elektronicznej i numery telefonów Zespołu do Spraw Sygnalistów, wraz z informacją czy rozmowy telefoniczne mogą być nagrywane;
  2. treść Procedury zgłoszeń wewnętrznych, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia, w pełnym brzmieniu lub w postaci możliwego do pobrania pliku;
  3. treść Procedury zgłoszeń zewnętrznych, w pełnym brzmieniu lub w postaci możliwego do pobrania pliku;
  4. informację, że Prokuratura Krajowa jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z przyjęciem zgłoszenia i podejmowania działań następczych, oraz administratorem danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych i rejestrze zgłoszeń zewnętrznych;
  5. treść załączników nr 2, nr 3 i nr 5 do niniejszego zarządzenia, w postaci możliwych do pobrania plików;
  6. sygnalistów;
  7. dane kontaktowe Rzecznika Praw Obywatelskich;
  8. informację, że zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz.U.2024.1534 t.j. ze zm.) osobie chcącej dokonać zgłoszenia naruszenia prawa w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 2024r o ochronie sygnalistów przysługuje nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Prokurator Okręgowy
Robert Czerwiński

Materiały

Wniosek o dopuszczenie do konkursu
wniosek​_o​_dopuszczene​_do​_konkursu.docx 0.01MB
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
przetwarzanie​_danych​_osobowych.docx 0.01MB
Oświadczenie o niekaralności
oświadczenie​_o​_niekaralności.docx 0.01MB
Oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii
oświadczenie​_o​_posiadaniu​_nieposzlakowanej​_opinii.docx 0.01MB
Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
oświadczenie​_o​_posiadaniu​_pełnej​_zdolności​_do​_czynnosci​_prawnych.docx 0.01MB
Oświadczenie o nieprowadzeniu postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
oświadczenie​_dot​_przestępstwa​_ściganego​_z​_przestępstwa​_publicznego​_.docx 0.01MB
Informacja dla sygnalistów
informacja​_dla​_sygnalistów.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.12.2025 15:34 Rafał Kot
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Nikola Pożyczka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na staż urzędniczy na docelowe stanowisko inspektor/specjalista ds. pracowniczych w Prokuraturze Okręgowej w Radomiu 1.0 12.12.2025 15:34 Rafał Kot

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}