W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Globalna szkoła. Razem dla zrównoważonego świata (moduł 1)

Ludzie siedzą przy stole

Projekt adresowany był do społeczności szkolnych, aby ich członkowie i członkinie (nauczyciele/lki, wychowawcy/czynie i młodzież) skutecznie identyfikowali globalne zależności i wspólnie znajdowali adekwatne odpowiedzi na globalne wyzwania. Przeprowadzone działania wzmacniały szereg kompetencji: krytycznego myślenia, społeczno-antydyskryminacyjnych, obywatelskich oraz świadomości globalnej. Dzięki temu umożliwiały budowanie postawy solidarności oraz zachęcały do angażowania się w działania na rzecz globalnych wyzwań i globalnych nierówności, w tym wynikających z procesów migracyjnych. Ważnym aspektem było promowanie społeczeństwa bardziej inkluzywnego na poziomie lokalnym i globalnym oraz rozwijanie poczucia współodpowiedzialności i współpracy w odpowiedzi na wyzwania globalne, określone pod postacią celów zrównoważonego rozwoju (CZR).

Aby wzmocnić kompetencje nauczycieli zorganizowano kompleksowy program wsparcia, składający się z kursu blended-learningowego, który wprowadzał do edukacji globalnej, opieki doświadczonego mentora/ki, możliwości pogłębiania poruszanych wątków podczas dodatkowych spotkań z ekspertami, oraz możliwości wymiany doświadczeń na platformie kursowej oraz podczas spotkań mentorskich. Program uzupełniono o webinarium wprowadzające, materiały edukacyjne takie jak scenariusze zajęć i tematyczne publikacje, a także możliwość udziału wraz z młodzieżą w internetowym festiwalu z okazji Tygodnia Edukacji Globalnej, warsztatach krytycznego myślenia oraz spotkań z osobami z doświadczeniem migracji. W programie wzięło udział 57 nauczycieli.

Utworzony w poprzednich latach zestaw plansz przedstawiających 17 celów zrównoważonego rozwoju został zaktualizowany pod względem merytorycznym i graficznym. Materiał składa się z dwustronnych kart zawierających zwięzły opis konkretnego celu, ilustrującego go zdjęcia, propozycji scenariuszy lekcji i ćwiczeń oraz propozycji projektów i innych aktywności szkolnych, które mogą zaangażować społeczność szkoły w działania na rzecz CZR. Wersja elektroniczna została umieszczona w repozytorium materiałów edukacyjnych: https://globalna.ceo.org.pl/materialy/ pod linkiem https://globalna.ceo.org.pl/material/plansze-nt-celow-zrownowazonego-rozwoju/.

Dodatkowo 28 osób - nauczycieli/ki oraz trenerów/ki współpracujących na stałe z Centrum Edukacji Obywatelskiej wzięło udział w trzydniowej Letniej Szkole Mentorów. Tworzą oni stałą grupę specjalistów - są autorami materiałów edukacyjnych, trenerami czy opiekunami wspierającymi nauczycieli w kursach online. Podczas trzydniowego spotkania mentorzy analizowali dotychczasowe doświadczenia, rozwijali umiejętności facylitacji pracy w małych grupach online oraz poznawali zaawansowane techniki komunikacji.

Projekt był częścią przedsięwzięcia „Global Districts” finansowanego ze środków UE z programu the Development And Awareness Rising. Jest realizowany przez CEO w latach 2024-2027 we współpracy z organizacjami z 9 państw UE (Austria, Niemcy, Hiszpania, Grecja, Węgry, Włochy, Polska, Rumunia, Słowacja).

Realizator: Fundacja "Centrum Edukacji Obywatelskiej"

Kwota dotacji przyznanej: 61 220,00 zł

Kwota dotacji rozliczonej: 57 154,33 zł

{"register":{"columns":[]}}