W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak uczyć o energii jądrowej – ruszyła IV edycja szkoleń dla nauczycieli

Obraz monitora z napisem Terminarz warsztatów

21 listopada 2020 r. podczas inauguracji IV edycji ogólnopolskich szkoleń dla nauczycieli, dyrektor Departamentu Energii Jądrowej MKiŚ Tomasz Nowacki podkreślił, że edukacja jest kluczowym czynnikiem dla wprowadzenia w Polsce energetyki jądrowej, która jest stabilnym i bezemisyjnym źródłem energii, odpowiadającym na współczesne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi.

W trakcie wystąpienia dyrektor przybliżył także uczestnikom założenia zaktualizowanego Programu polskiej energetyki jądrowej i wskazał na istotną rolę nauczycieli w przekazywaniu wiedzy o energii i energetyce jądrowej, we wzbudzaniu wśród uczniów zainteresowań tą dziedziną i kształtowaniu ich właściwych postaw w przyszłości.

Szkolenia „Jak uczyć o energii jądrowej” organizowane są przez Departament Energii Jądrowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska – w tym roku w formie zdalnej - we współpracy z Wydziałem Biologii i Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Ich celem jest poszerzenie wiedzy o energii i energetyce jądrowej oraz udoskonalenie warsztatu metodycznego nauczycieli, aby zajęcia z uczniami były prowadzone w innowacyjny i atrakcyjny sposób.

W ramach projektu przeszkolono już blisko 700 nauczycieli a każda edycja cieszy się dużym zainteresowaniem.

W tegorocznych szkoleniach on-line odbywających się w dniach 21 i 27-28 listopada oraz 4-5 i 11-12 grudnia br. weźmie w sumie udział 80 nauczycieli i doradców metodycznych ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całego kraju. Szkolenie jest skierowane do nauczycieli biologii, chemii, fizyki, geografii, przyrody i edukacji dla bezpieczeństwa.

Każdy uczestnik otrzyma urządzenie do samodzielnego badania poziomu promieniowania jonizującego wraz z aplikacją na smartfona, a także pakiety edukacyjne (tzw. edu-boxy), które zawierają m.in.: gry planszowe, puzzle, memo, przykładowe scenariusze lekcji, instrukcje zadań, karty pracy i kalendarz na rok szkolny 2020/2021. Dzięki tym pomocom nauczyciele będą mogli przeprowadzać eksperymenty oraz ćwiczenia modelujące i symulacyjne w klasie, a tym samym przybliżać uczniom zagadnienia związane z energią i energetyką jądrową.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}