Jak zrekonstruowaliśmy wygląd Marii Skłodowskiej-Curie?
01.12.2025
Rekonstrukcja wyglądu Marii Skłodowskiej-Curie została przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii „Czas zrozumieć Atom” i towarzyszących jej spotów.
Wizerunek, który widzimy w kampanii to efekt połączenia nowoczesnych technologii, profesjonalnej produkcji filmowej i pracy kreatywnej. Dzięki analizie materiałów archiwalnych udało się stworzyć postać, która pozostaje wierna historycznym referencjom, ale także naturalnie wpisuje się w dzisiejsze formaty wizualne.
Maria przedstawiona jest między 35 a 45 rokiem życia. To właśnie wtedy prowadziła swoje najważniejsze badania i zdobywała uznanie w świecie nauki. Prace wizerunkiem postaci opierały się na analizie jej zdjęć oraz portretów. To pozwoliło na odtworzenie charakterystycznych cech jak skupione, spokojne spojrzenie, naturalną mimikę i styl, zgodny z jej wyglądem zapisanym na zdjęciach XIX i XX wieku, jak i z utrwalonym w zbiorowej świadomości Polaków obrazem Marii Skłodowskiej-Curie.
Szczególną uwagę poświęcono także temu, w jaki sposób wypowiadała się nasz ambasadorka. W tym celu przeanalizowano jej autentyczne wypowiedzi, od cytatów, które zaskakująco rezonują z dzisiejszymi realiami, po prywatną korespondencję, w tym listy wymieniane z Albertem Einsteinem. Wykreowany styl wypowiedzi i ton możemy usłyszeć zarówno w materiałach filmowych, treściach na mediach społecznościowych jak i w chatbocie kampanii. Jest on precyzyjnym odwzorowaniem stylu językowego charakterystycznego dla danej epoki, przy jednoczesnym zachowaniu jego zrozumiałości dla współczesnego odbiorcy.
Równie skrupulatnie odtworzono garderobę naszej ambasadorki. Bazując na modzie z przełomu XIX i XX wieku oraz jej autentycznych strojach znanych z archiwalnych fotografii, stworzono stylizację uzupełnioną o subtelne, nowoczesne detale, które dobrze prezentują się w cyfrowej i filmowej estetyce.
Zobacz materiał, w którym pokazujemy proces tworzenia cyfrowej postaci Marii Skłodowskiej-Curie: