Skargi wnioski
Podstawa prawna
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z pózn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
Przedmiot skargi - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
- Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
- O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
- Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot
Skargi i wnioski
- Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
- Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać za pomocą:
- platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)
Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw. „Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.
- osobiście (do protokołu)
lub
- pocztą na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Braniewie ul. Królewiecka 14-500 Braniewo e-mail: psse.braniewo@sanepid.gov.pl
- Skargi i wnioski dotyczące działalności Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Braniewie mieszkańcy mogą składać w dni robocze w godzinach urzędowania w sekretariacie PSSE w godzinach 700-1435, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP a także poczty elektronicznej na adres psse.braniewo@sanepid.gov.pl
- Interesantów w sprawach skarg, wniosków i interwencji przyjmują w godzinach urzędowania:
- Dyrektor, I piętro, pokój nr 34
- Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i PU, I piętro, pokój nr 35
- Sekcja Higieny Komunalnej, II piętro, pokój nr 44
- Stanowisko ds. Higieny Dzieci i Młodzieży, II piętro, pokój nr 43
- Sekcja Higieny Pracy, II piętro, pokój nr 42
- Informatyk, II piętro, pokój nr 42
- Sekcja Epidemiologii, II piętro, pokój nr 39
- Stanowisko ds. Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej, II piętro, pokój nr 40
- Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny, II piętro, pokój nr 37
3. Skargi i wnioski dotyczące Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Braniewie, sekretariat po zarejestrowaniu przesyła do rozpatrzenia Warmińsko-Mazurskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu w Olsztynie
4. Skargi i wnioski dotyczące wyżej wymienionych sekcji organizacyjnych po zarejestrowaniu są przekazywane niezwłocznie Dyrektorowi PSSE w Braniewie.
Materiały
Wzór podaniaWzór_podania.docx 0.02MB Wzór przyjęcia skargi
Wzór_przyjecia_skargi.docx 0.02MB