W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi wnioski

Podstawa prawna

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z pózn. zm.)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Przedmiot skargi - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

  • Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
  • Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
  • O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
  • Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot

Skargi i wnioski

  • Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
  • Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
  • Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać za pomocą:

  • platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)

Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw. „Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.

  • osobiście (do protokołu)

lub

  • pocztą na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Braniewie ul. Królewiecka 14-500 Braniewo e-mail: psse.braniewo@sanepid.gov.pl
  1. Skargi i wnioski dotyczące działalności Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Braniewie mieszkańcy mogą składać w dni robocze w godzinach urzędowania w sekretariacie PSSE w godzinach 700-1435, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP a także poczty elektronicznej na adres psse.braniewo@sanepid.gov.pl
  2. Interesantów w sprawach skarg, wniosków i interwencji przyjmują w godzinach urzędowania:
  • Dyrektor, I piętro, pokój nr 34
  • Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i PU, I piętro, pokój nr 35
  • Sekcja Higieny Komunalnej, II piętro, pokój nr 44
  • Stanowisko ds. Higieny Dzieci i Młodzieży, II piętro, pokój nr 43
  • Sekcja Higieny Pracy, II piętro, pokój nr 42
  • Informatyk, II piętro, pokój nr 42
  • Sekcja Epidemiologii, II piętro, pokój nr 39
  • Stanowisko ds. Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej, II piętro, pokój nr 40
  • Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny, II piętro, pokój nr 37

3. Skargi i wnioski dotyczące Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Braniewie, sekretariat po zarejestrowaniu przesyła do rozpatrzenia Warmińsko-Mazurskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu w Olsztynie

4. Skargi i wnioski dotyczące wyżej wymienionych sekcji organizacyjnych po zarejestrowaniu są przekazywane niezwłocznie Dyrektorowi PSSE w Braniewie.

Materiały

Wzór podania
Wzór​_podania.docx 0.02MB
Wzór przyjęcia skargi
Wzór​_przyjecia​_skargi.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}