W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Kontrola zarządcza

Zgodnie z art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.), za funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej odpowiada kierownik jednostki sektora finansów publicznych. W przypadku Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu funkcję tę pełni Dyrektor jednostki.

Kontrola zarządcza stanowi fundament skutecznego zarządzania jednostką – umożliwia systematyczne identyfikowanie naruszeń prawa, błędów proceduralnych, zaniedbań oraz ryzyk związanych z działalnością PSSE w Opolu.

Zgodnie z art. 68 ustawy o finansach publicznych, kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań – w tym procedur, instrukcji, zasad i mechanizmów – podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań jednostki w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

W ramach kontroli zarządczej oceniane są m.in. procesy gromadzenia i wykorzystywania środków publicznych, gospodarowania mieniem, zarządzania ryzykiem oraz ochrony zasobów finansowych, materialnych i informatycznych.

Na podstawie:

  1.  Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. Nr 157, poz. 1240) ze zm.;
  2.  Komunikat Nr 23 Ministra Finansów w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych z dnia 16 grudnia 2009 r. (Dz.Urz.MF Nr 15, poz. 84);
  3.  Komunikat Nr 6 Ministra Finansów w sprawie szczegółowych wytycznych dla sektora finansów publicznych w zakresie planowania i zarządzania ryzykiem z dnia 6 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.MF z 2012 r. poz. 56).
opracowano Zasady Kontroli Zarządczej stosowane w jednostce.

Zgodnie z art. 70 ustawy o finansach publicznych Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu publikuje poniższe dokumenty:

  • plan działalności - do końca listopada każdego roku na rok następny,
  • sprawozdanie z wykonania planu działalności - do końca kwietnia każdego roku za rok poprzedni
  • oświadczenie o stanie kontroli zarządczej - do końca kwietnia każdego roku za rok poprzedni

 

 

Stan kontroli zarządczej na 2025r.
Stan kontroli zarządczej na 2024r.
Stan kontroli zarządczej na 2023r.
Stan kontroli zarządczej na 2022r.
Stan kontroli zarządczej na 2021r.
Stan kontroli zarządczej na 2020r.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.04.2021 09:59 Dariusz Pola
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dariusz Pola / Marzena Nanowska-Geisler (PPIS)
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Kontrola zarządcza 2.0 14.07.2025 14:19 Dariusz Pola
Kontrola zarządcza 1.0 30.04.2021 09:59 Dariusz Pola

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}