W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Programy edukacyjne

Edukacja prozdrowotna to nieodłączny element ciągłego procesu wychowania i nauczania. Jej celem jest aktywne wprowadzanie w zagadnienia ochrony zdrowia i życia, upowszechnianie zasad profilaktyki prozdrowotnej, promowanie zdrowego stylu życia i aktywnych form spędzania wolnego czasu, uświadomienie własnej odpowiedzialności za ochronę swojego zdrowia

program_edukacyjny

Bieg po zdrowie – program antytytoniowej edukacji zdrowotnej

Bieg po zdrowie – program antytytoniowej edukacji zdrowotnej skierowany do uczniów klas IV szkół podstawowych, ich nauczycieli i rodziców. Został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Celem projektu edukacyjnego „Bieg po zdrowie” jest zwiększenie wiedzy na temat szkodliwości palenia tytoniu oraz zapobieganie lub opóźnianie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży.

Trzymaj Formę!

Program pt. „Trzymaj Formę!” to Ogólnopolski Program Edukacyjny organizowany przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców w ramach realizacji strategii WHO dotyczącej diety, aktywności fizycznej i zdrowia, poświęcony promocji zasad zbilansowanej diety oraz aktywności fizycznej. Efektem realizacji programu ma być poprawa stanu zdrowia młodych ludzi poprzez świadome wybieranie zdrowej żywności, stosowanie zasad zbilansowanej diety i wzrost aktywności fizycznej.

ARS, czyli jak dbać o miłość

Wyjątkowość tego programu polega na nowoczesnym podejściu do profilaktyki uzależnień. Nie skupiono się na negatywnych skutkach zdrowotnych używania substancji psychoaktywnych ale na wartościach uznawanych przez młodych ludzi za ważne, takich jak miłość, rodzina, bezpieczeństwo, i o tym jak nadużywanie tych substancji może negatywnie wpływać na te wartości. W programie nie chodzi o zwykłe zapobieganie używania substancji psychoaktywnych, ale ujęte w kontekście macierzyństwa i ojcostwa, gdyż w tym kontekście zachowania te mogą być bardzo szkodliwe (FAS, poronienia itp.). Program powstał dzięki wsparciu finansowemu Szwajcarii w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

Skąd się biorą produkty ekologiczne – ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli

Okres przedszkolny jest bardzo ważnym etapem kształtowania się postaw determinujących przyszłe zachowania prozdrowotne, dlatego tak istotne jest edukowanie dzieci w zakresie prawidłowego żywienia już od najmłodszych lat. Zdobytą wiedzę i umiejętności będą mogli wraz z rodzicami stosować w codziennym życiu. Utrwalone przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne zdecydują o późniejszym stylu życia młodego człowieka. Program został opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Znamię! Znam je?

Program edukacyjny "Znamię! Znam je?" dotyczy profilaktyki czerniaka, przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Jest to inicjatywa Akademii Czerniaka, która jest sekcja naukową Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej. Patronat nad działaniami Akademii objęły Polskie Towarzystwo Dermatologiczne i Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej. Chociaż zainteresowanie czerniakiem rośnie, to świadomość Polaków na jego temat jest wciąż niska. Aby w jeszcze większym stopniu upowszechnić wiedzę o tym nowotworze, Akademia Czerniaka zainaugurowała program profilaktyczno-edukacyjny „Znamię! Znam je?”.

Podstepne WZW

Program edukacyjny skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, opracowany przez Fundację Gwiazda Nadziei pod honorowym patronatem Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Polskiego Towarzystwa Hepatologicznego. Kształtowanie zachowań zdrowotnych, w tym również w zakresie przeciwdziałania chorobom zakaźnym, stanowi ważny element działań edukacyjnych w szkole. Celem przedsięwzięcia jest upowszechnienie wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wiedzy na temat wirusowego zapalenia wątroby typu B i C, uświadomienie ryzyka zakażenia wirusami HBV i HCV oraz zagrożeń wynikających z zakażenia, wpojenie zasad profilaktyki w tym zakresie oraz pobudzenie do refleksji nad akceptacją osób już zakażonych.

{"register":{"columns":[]}}