W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadań z obszaru wspierania szkolenia sportowego i współzawodnictwa osób niepełnosprawnych w 2025 roku

23.01.2025

W związku z wejściem w życie z dniem 14 lutego 2025 r. Zarządzenia nr 5 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 13 lutego 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie wytycznych dla komórek organizacyjnych Ministerstwa Sportu i Turystyki przygotowujących programy dotacyjne w zakresie transparentności beneficjentów, treść rozdziału V pkt 12 w Programie dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadań z obszaru wspierania szkolenia sportowego i współzawodnictwa osób niepełnosprawnych w 2025 roku przyjmuje następujące brzmienie:

 

Podmiot składający ofertę (dotyczy: polskich związków sportowych, Akademickiego Związku Sportowego, Zrzeszenia Ludowego Zespoły Sportowe, Szkolnego Związku Sportowego, Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Polskiego Komitetu Paralimpijskiego, spółek kapitałowych, w których te podmioty posiadają co najmniej 50% akcji lub udziałów oraz fundacji, dla których podmioty te są fundatorem lub współfundatorem) powinien wypełniać następujące kryteria w zakresie transparentności swojego działania:

- Przejrzystość działania danej organizacji:

  1. Na stronie internetowej danej organizacji publikowane są wszystkie uchwały i decyzje organów zarządzających organizacji oraz składy osobowe tych organów, z wyłączeniem uchwał i decyzji zawierających dane wrażliwe.
  2. Na stronie internetowej organizacja publikuje:
  1. aktualny wykaz wszystkich osób prawnych, będących członkami danej organizacji;
  2. kryteria wyboru powoływanych na zgrupowania lub konsultacje zawodników kadry narodowej ze wskazaniem odpowiedzialności poszczególnych osób w procesie powoływania zawodników; kryteria wyboru zawodników powinny być w miarę możliwości zobiektywizowane np. na podstawie rankingu albo tabeli wyników;
  3. wykaz powołanych na zgrupowania lub konsultacje zawodników kadry narodowej;
  4. wykaz trenerów i instruktorów zatrudnionych w związku (w ramach stosunku pracy albo na innej podstawie);
  5. wykaz sędziów;
  6. kalendarz imprez sportowych i zgrupowań na poziomie krajowym i międzynarodowym;
  7. założenia budżetowe, plan budżetowy oraz budżet organizacji na rok bieżący niezwłocznie po ich uchwaleniu.
  1. Zmiany dokumentów i informacji, o których mowa w pkt 2 powinny być publikowane najpóźniej w terminie 21 dni od ich zajścia.
  2. Organizacja ustanawia i publikuje na stronie internetowej przejrzyste i jasne procedury zamawiania usług, towarów i robót budowlanych. Na stronie internetowej publikuje się informacje o wyborze dostawcy usług, towarów lub robót budowlanych.
  3. Organizacja posiada zgody na przetwarzanie danych osobowych osób wskazanych w pkt 2.

-  Przejrzystość finansów organizacji:

  1. Organizacja na swojej stronie internetowej przedstawia do publicznej wiadomości rejestr zawartych umów, z wyjątkiem umów o pracę oraz innych podobnych umów stanowiących podstawę zatrudnienia. Rejestr wskazuje następujące informacje o zawartej przez daną organizację umowie:
  1. numer umowy;
  2. datę i miejsce jej zawarcia;
  3. okres obowiązywania;
  4. oznaczenie stron umowy;
  5. określenie jej przedmiotu.
  1. Zarząd danej organizacji informuje na walnym zgromadzeniu członków lub delegatów o poczynionych i planowanych wydatkach.
  2. Na swojej stronie internetowej organizacja publikuje zbiorczą informację o wysokości środków przeznaczonych na wynagrodzenia i wszystkie inne benefity osób zatrudnionych (w ramach  stosunku pracy albo na innej podstawie) w organizacji oraz wysokość tych środków z podziałem na następujące grupy pracowników (informacja o wysokości środków przeznaczanych na daną grupę pracowników nie podlega publikacji, jeśli organizacja zatrudnia w tej grupie pracowników mniej niż 3 osoby):
  1. członków zarządu;
  2. członków organu kontroli wewnętrznej;
  3. trenerów i instruktorów;
  4. fizjoterapeutów;
  5. lekarzy i psychologów;
  6. pracowników administracyjnych;
  7. pozostałych.
  1. Informacje, o których mowa w pkt 1 i 3 organizacja aktualizuje co najmniej raz na kwartał.
  2. Informacja o wysokości środków przeznaczanych na daną grupę pracowników nie podlega publikacji, jeśli organizacja zatrudnia w tej grupie pracowników mniej niż 3 osoby.

Organizacja zobowiązana jest aby opublikowane na stronie internetowej wszystkie ww. informacje przedstawiały aktualny stan faktyczny.

Materiały

Program FRKF 2025
Program FRKF 2025.pdf 0.31MB
2025 Katalog kosztów FRKF
2025 Katalog kosztów FRKF.pdf 0.22MB
Wykaz dofinansowanych podmiotów
Wykaz dofinansowanych podmiotów.pdf 0.39MB
2025 Wniosek i załączniki do wniosku FRKF
2025 Wniosek i załączniki do wniosku FRKF.xlsx 0.34MB
Protokół oceny wnisoku
Protokół oceny wnisoku.pdf 0.56MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.01.2025 11:25 Agnieszka Manicka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Angelika Głowienka – Dyrektor Departamentu Sportu Wyczynowego
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadań z obszaru wspierania szkolenia sportowego i współzawodnictwa osób niepełnosprawnych w 2025 roku 4.0 27.03.2025 13:27 Kryspin Jemiołek
Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadań z obszaru wspierania szkolenia sportowego i współzawodnictwa osób niepełnosprawnych w 2025 roku 3.0 14.02.2025 16:15 Kryspin Jemiołek
Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadań z obszaru wspierania szkolenia sportowego i współzawodnictwa osób niepełnosprawnych w 2025 roku 2.0 07.02.2025 14:44 Kryspin Jemiołek
Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadań z obszaru wspierania szkolenia sportowego i współzawodnictwa osób niepełnosprawnych w 2025 roku 1.0 23.01.2025 11:25 Agnieszka Manicka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}