W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Centra Integracji Społecznej

Informacje ogólne

Tworzenie, organizację i funkcjonowanie Centrów Integracji Społecznej określa ustawa z dnia

13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym.

Wniosek o przyznanie statusu Centrum Integracji Społecznej instytucja tworząca składa do wojewody właściwego ze wzgledu na siedzibę Centrum.

Wniosek powinien zawierać:

  • nazwę instytucji tworzącej Centrum;
  • informację o miejscu funkcjonowania Centrum i przewidywanym terminie rozpoczęcia działalności;
  • przewidywaną liczbę uczestników;
  • planowany rodzaj działalności wytwórczej, handlowej lub usługowej;
  • program prac prowadzonych z uczestnikami w ramach reintegracji zawodowej i społecznej;
  • przewidywaną liczbę pracowników Centrum oraz ich kwalifikacje;
  • planowane rodzaje umów o pracę pracowników Centrum i ich wymiar czasu pracy;
  • dane o organizacji i systemie zajęć w Centrum;
  • dane o zakładanych efektach działania Centrum, w tym planowaną liczbę osób, która nabędzie, zmieni lub podwyższy kwalifikacje, planowaną liczbę osób, którym uczestniczenie w zajęciach w Centrum oraz wspierane zatrudnienie socjalne pomogą w uzyskaniu zatrudnienia na zasadach przewidzianych w przepisach prawa pracy lub  podjęciu działalności gospodarczej, planowaną liczbę osób usamodzielnionych ekonomicznie;
  • dane o szacunkowym rocznym preliminarzu ogólnych kosztów działalności Centrum, w tym kosztów realizacji reintegracji zawodowej i społecznej;
  • dane o wysokości zasobów własnych instytucji tworzącej  poniesionych w związku z utworzeniem Centrum oraz o formach tych zasobów, a także o przewidywanym udziale własnym w finansowaniu działalności Centrum;
  • dane o innych źródłach finansowania działalności Centrum, w tym ze środków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;
  • projekt regulaminu Centrum;
  • kopię dokumentu potwierdzajacego tytuł prawny do nieruchomosci, w której ma funkcjonować Centrum;
  • opinie starosty o potrzebie powołania Centrum na terenie podległego mu powiatu, z wyłączeniem wniosku składanego przez powiat;
  • akt powołania Centrum, w przypadku powołania Centrum przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Kserokopie  ww. dokumentów załączonych do wniosku winny zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu składającego.

Status Centrum Integracji Społecznej nadawany jest na okres 5 lat.

Wnioski o nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej  można złozyć osobiście w:

 

Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu, ul. Piastowska 14 (Kancelaria ogólna) lub przesłać na adres:

Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej, ul. Piastowska 14,

45-082 Opole.

 

Dokumenty w wersji elektronicznej można przesyłać do Opolskiego Urzedu Wojewódzkiego w Opolu za pośrednictwem Platformy Usług Administracji Publicznej, adres skrytki ePUAP:

 /55s5j1nbiz/skrytka lub /55s5j1nbiz/SkrytkaESP

 

Bezpośrednie informacje można uzyskać pod numerem telefonu:

77 4524561, 77 4524563, 77 4524310    

oraz e-mail:   zps@opole.uw.gov.pl

{"register":{"columns":[]}}