W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat dla organizacji pacjentów działających na rzecz praw pacjenta

30.04.2025

Komunikat
dla organizacji pacjentów działających na rzecz praw pacjenta

Komunikat
dla organizacji pacjentów działających na rzecz praw pacjenta 

Zgodnie z art. 106 ust. 2 i 15 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych(Dz. U. 2024 r. poz. 146 ze zm.), wojewoda powołuje i odwołuje członków rad oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.

W związku z powyższym Wojewoda Opolski zgodnie z art. 106 ust. 2 pkt 5 zwraca się do organizacji pacjentów działających na rzecz praw pacjenta z prośbą o wskazanie kandydata na członka Rady Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w terminie 14 dni od dnia publikacji niniejszego ogłoszenia o zamiarze powołania członka rady.

Zgodnie z art. 106 ust. 2 i 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 146 ze zm.), w skład Rady Oddziału Wojewódzkiego Funduszu mogą wchodzić wyłącznie osoby, które spełniają następujące wymagania:

  1. są ubezpieczone i zamieszkują na obszarze działania danego Oddziału Wojewódzkiego Funduszu,
  2. korzystają z pełni praw publicznych,
  3. posiadają wykształcenie wyższe,
  4. nie zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione umyślnie.

Kandydat do rady nie może być jednocześnie, zgodnie z art. 106 ust. 7
ww. ustawy:

  1. dyrektorem Oddziału Wojewódzkiego Funduszu,
  2. prezesem Funduszu,
  3. zastępcą Prezesa Funduszu,
  4. pracownikiem Funduszu,
  5. świadczeniodawcą,
  6. właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne,
  7. posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty, o których mowa w pkt 5 i 6,
  8. osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2 – 8 ustawy, z wyjątkiem pracowników urzędów obsługujących ministrów będących podmiotami tworzącymi.

Wymagane dokumenty i oświadczenia od kandydatów to:

  1. CV,
  2. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  3. dokument potwierdzający wyższe wykształcenie,
  4. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie,
  5. oświadczenie, że nie zachodzą przesłanki wykluczające zasiadanie w Radzie Oddziału Wojewódzkiego Funduszu, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy,
  6. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  7. kserokopia dowodu osobistego,
  8. oświadczenie o posiadaniu ubezpieczenia zdrowotnego.

Dokumenty o których mowa w pkt 1,2,4,5,6 i 8 powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.04.2025 13:57 Martyna Świetlicka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Wojewody
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Komunikat dla organizacji pacjentów działających na rzecz praw pacjenta 2.0 30.04.2025 12:12 Martyna Świetlicka
Komunikat dla organizacji pacjentów działających na rzecz praw pacjenta 1.0 17.04.2025 13:57 Martyna Świetlicka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}