W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Samodzielne stanowisko pracy ds. BHP, ogłoszenie nr 156513

Dyrektor Generalny ogłasza nabór

Wykształcenie: Wyższe (licencjat, inżynier)
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął: 05-10-2025

Nabór zakończony

Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata

Damian Dogoda, zam. w Opolu

Informacje o ofercie

Ogłoszenie nr 156513 z dnia 25.09.2025 r. 

Liczba stanowisk: 1

Wymiar etatu: 0,2

Wynagrodzenie brutto: 1490 zł

 

Warunki pracy:

  • Praca w siedzibie Urzędu.
  • Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
  • Warunki architektoniczne budynku Urzędu:praca na III piętrze budynku, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres obowiązków

  • Przeprowadza kontrolę warunków pracy, przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, sporządza co najmniej raz do roku okresowe analizy stanu BHP zawierające wnioski oraz propozycje rozwiązań, przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych
  • Doradza Dyrektorowi Generalnemu Urzędu i na bieżąco informuje o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, dokonuje oględzin stanowisk pracy zgodnie z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasadami ergonomii, przekłada wnioski zmierzające do usuwania zagrożeń, wprowadzania i stosowania przepisów oraz zasad bhp
  • Prowadzi instruktaż ogólny w ramach szkolenia wstępnego dla osób zatrudnianych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu oraz praktykantów, stażystów, wolontariuszy, współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń BHP
  • Bierze udział w opracowaniu zarządzeń, regulaminów, tabel norm przydziału odzieży, instrukcji dotyczących bhp oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp
  • Bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, przedstawia do zatwierdzenia dokumentację powypadkową
  • Prowadzi w pełnym zakresie oraz przechowuje dokumentację związaną z bezpieczeństwem i higieną pracy (m. in. dokumenty dotyczące wypadków przy pracy, wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia na danym stanowisku pracy, karty badań i pomiarów czynników szkodliwych) oraz rejestry: wypadków przy pracy, w drodze do i z pracy, czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowisku pracy, chorób zawodowych
  • Współpracuje ze społecznym inspektorem pracy, zakładową organizacją związkową, lekarzem medycyny pracy przy podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach
  • Bierze udział w konsultacjach z pracownikami oraz w pracach zakładowej komisji bezpieczeństwa i higieny pracy, uczestniczy w dokonywaniu i aktualizacji oceny ryzyka zawodowego , związanego z pracą na poszczególnych stanowiskach w Urzędzie

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: opolskie
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Wymagania

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub wyższe i studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w służbie BHP
  • Aktualne szkolenie okresowe dla służb bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Znajomość: przepisów i zagadnień z zakresu BHP oraz związanych z nimi aktów wykonawczych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o pracownikach urzędów państwowych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy kodeks pracy z zakresu BHP, przepisów z zakresu prawa budowlanego
  • Umiejętność: współpracy , analitycznego myślenia, argumentowania, zastosowania prawa w praktyce, dobrej organizacji pracy, przekazywania wiedzy i wystąpień publicznych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Przeszkolenie w zakresie pierwszej pomocy
  • Znajomość przepisów i zagadnień związanych z ochroną przeciwpożarową, psychologią i socjologią pracy

Wymagane dokumenty

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Benefity

  • Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta;
  • Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
  • Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
  • Nagrody jubileuszowe;
  • Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
  • Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
  • Przedświąteczna pomoc finansowa;
  • Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
  • Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych).

Informacje dodatkowe

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Aplikuj

do 5 października 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 156513"

na adres:

Opolski Urząd Wojewódzki "Biuro Podawcze" - znajdujące się na parterze w budynku.
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:

(77) 45 24 609

  • Dokumenty należy złożyć do: 05.10.2025
  • Decyduje data: wpływ oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

Informacja o dostępności:

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

Materiały

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych kandydata do służby cywilnej
SC​_Przetwarzanie​_danych​_osobowych​_-OUW​_(1).docx 0.01MB
Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub później
Oświadczenie​_dla​_kandydata​_urodzonego​_1081972​_r​_lub​_później.docx 0.02MB
Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie​_dla​_kandydata​_urodzonego​_przed​_1081972​_r.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.09.2025 14:08 Katarzyna Branicka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marta Łobodzińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Samodzielne stanowisko pracy ds. BHP, ogłoszenie nr 156513 2.0 16.10.2025 13:31 Katarzyna Branicka
Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Samodzielne stanowisko pracy ds. BHP, ogłoszenie nr 156513 1.0 24.09.2025 14:08 Katarzyna Branicka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}