W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: starszy inspektor do spraw obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu oraz weryfikacji braków formalnych wniosku w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział ds. Cudzoziemców

Dyrektor generalny ogłasza nabór:

Wykształcenie: Średnie
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na zastępstwo
Termin składania aplikacji upłynął: 12-09-2025

Nabór zakończony

Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata

Agnieszki Wojnowskiej zam. Opole

Informacje o ofercie

Ogłoszenie nr 155793 z dnia 04.09.2025

liczba stanowisk :1

Wymiar etatu :1

Wynagrodzenie zasadnicze 5500,00 zł brutto

Warunki pracy

  • Praca w siedzibie Urzędu.
  • Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
  • Permamentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzenie kontroli w innych urzędach)
  • Zagrożenie korupcją
  • Zagrożenie naciskami grup przestępczych
  • Stres, presja czasu, liczba zadań do realizacji niewspólmiernie duża w stosunku do czasu pracy, ryzyko wycieku danych osobowych.

Zakres obowiązków

Osoba na tym stanowisku:

  • Obsługuje klienta w zakresie spraw dotyczących legalizacji pobytu i uzupełniania braków, pobiera odciski linii papilarnych, ustala legalność pobytu cudzoziemców w Polsce i potwierdza to wbiciem stempla do paszportu oraz przygotowuje projekty postanowień odmawiających wszczęcia postępowania,
  • Przyjmuje, rejestruje w odpowiednich spisach i systemach oraz dokonuje selekcji wniosków pod kątem spełniania warunków formalnych,
  • Sprawdza oraz wprowadza dane i informacje do systemów oraz aplikacji Cudzoziemiec,
  • Przygotowuje projekty zawiadomień o pozostawieniu podania bez rozpoznania i odmowy wszczęcia postepowania oraz przygotowuje korespondencję do wysyłki.

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: opolskie
45-082 Opole ul. Piastowska 14

Wymagania

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: średnie
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji
  • Uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone ważne w OUW lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość przepisów w zakresie: kpa, ustawy o cudzoziemcach oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na tym terytorium, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej,
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce,
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych,
  • Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność
  • Umiejętność współpracy z innymi pracownikami oraz pracy w zespole,
  • Język obcy do wyboru: angielski, niemiecki, rosyjski na poziomie A2
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Przeszkolenie z Systemu Informatycznego POBYT
  • Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
  • Język obcy do wyboru poza niezbędnym: język roboczy Unii Europejskiej, rosyjski

 

Wymagane dokumenty

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: średnie
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji
  • Uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone ważne w OUW lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość przepisów w zakresie: kpa, ustawy o cudzoziemcach oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na tym terytorium, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej,
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce,
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych,
  • Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność
  • Umiejętność współpracy z innymi pracownikami oraz pracy w zespole,
  • Język obcy do wyboru: angielski, niemiecki, rosyjski na poziomie A2
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Przeszkolenie z Systemu Informatycznego POBYT
  • Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
  • Język obcy do wyboru poza niezbędnym: język roboczy Unii Europejskiej, rosyjski.

Benefity

Co oferujemy

  • Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta; Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
  • Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
  • Nagrody jubileuszowe;
  • Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
  • Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
  • Przedświąteczna pomoc finansowa;
  • Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
  • Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)

Informacje dodatkowe

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Aplikuj do 12 września 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 155793"

na adres:

Opolski Urząd Wojewódzki,
Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251,
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 77 452 42 502

  • Dokumenty należy złożyć do: 12.09.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Telefon: 77 452 42 502
  • Adres: Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Materiały

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych kandydata do służby cywilnej
SC​_Przetwarzanie​_danych​_osobowych​_-OUW​_(1).docx 0.01MB
Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub później
Oświadczenie​_dla​_kandydata​_urodzonego​_1081972​_r​_lub​_później.docx 0.02MB
Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie​_dla​_kandydata​_urodzonego​_przed​_1081972​_r.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.09.2025 00:02 Ewa Buryś
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewa Buryś
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
starszy inspektor do spraw: obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu oraz weryfikacji braków formalnych wniosku w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział ds. Cudzoziemców 2.0 29.09.2025 12:52 Katarzyna Branicka
starszy inspektor do spraw: obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu oraz weryfikacji braków formalnych wniosku w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział ds. Cudzoziemców 1.0 04.09.2025 00:02 Ewa Buryś

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}