W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych ogłasza nabór do Rady ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia

22.08.2022

Trwa pilotaż instrumentów opracowanych w ramach realizacji zadania 2 projektu pn. "Aktywni niepełnosprawni – narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych" Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. W związku działaniami realizowanymi w ramach projektu, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych ogłosił nabór do Rady ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia. Nabór trwa do 25 sierpnia 2022 r.

Aktywni niepełnosprawni – narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych

Rada ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia (ETR) to ciało o charakterze eksperckim, zrzeszające osoby posiadające wysoką wiedzę i doświadczenie w zakresie AAC lub ETR, które są związane ze środowiskiem osób korzystających z ww. narzędzi wsparcia. Członkami Rady będą również przedstawiciele administracji rządowej, gwarantujący skuteczne wdrażanie systemu wsparcia osób o złożonych potrzebach w komunikowaniu się.

Osoby kandydujące o przyjęcie do Rady ds. AAC i ETR proszone są o przesłanie formularza zgłoszeniowego oraz oświadczenia RODO, wraz ze wskazanymi poniżej załącznikami na adres e-mail: sekretariat.bon@mrips.gov.pl do dnia 25 sierpnia 2022 r. (decyduje data wpływu). Załączniki należy złożyć w formie dokumentu podpisanego elektronicznie lub skanu podpisanego dokumentu.

Załączniki wymagane od osób kandydujących do Rady jako:

Użytkownik AAC i użytkownik ETR: 

  • minimum 2 rekomendacje organizacji zajmujących się AAC lub ETR potwierdzające znaczące zaangażowanie w działania na rzecz AAC lub ETR.

Specjalista AAC/ETR:

  • potwierdzenie minimum 8 letniego doświadczenia zawodowego w dziedzinie AAC/ETR,
  • 2 rekomendacje ogólnopolskich instytucji lub organizacji działających na rzecz osób o złożonych potrzebach w komunikowaniu się,
  • lista opracowań, materiałów dydaktycznych, programów lub opracowań metodycznych dotyczących komunikacji wspomagającej i alternatywnej / redagowania tekstów łatwych do czytania i zrozumienia.

Wyniki naboru do Rady zostaną ogłoszone do dnia 7 września 2022 r. na stronach internetowych: Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej oraz na stronie projektu http://wlaczeniespoleczne.pl.

Więcej informacji na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.

{"register":{"columns":[]}}