W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przebudowana droga w Horodnianach oddana do użytku

13.10.2022

Prawie kilometrowy odcinek drogi w Horodnianach, który łączy drogi powiatowe z wojewódzką, władze powiatu białostockiego w czwartek (13.10) oficjalnie oddały do użytku po przebudowie. Inwestycja kosztowała ponad 2,3 mln zł i była dofinansowana z Rządowego Programu Rozwoju Dróg kwotą prawie miliona złotych. W jej otwarciu wziął udział wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

Przebudowana droga w Horodnianach oddana do użytku

- Gratuluję powiatowi białostockiego pomyślnego zakończenia kolejnej inwestycji - ważnej dla mieszkańców. Cieszę się, że samorząd jest tak aktywny, a my możemy wspierać jego działania, udzielając dofinansowania z budżetu państwa - w tym przypadku z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Na pewno będą kolejne projekty - mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

W ramach projektu powiat białostocki przebudował odcinek drogi o długości 0,90 km, który łączy ze sobą trzy bardzo ważne ciągi komunikacyjne: od północy DP 1535B (Białystok-Kruszewo), DP 1550B (Niewodnica Kościelna – Klepacze – Białystok) oraz drogę wojewódzką nr 678 (Białystok – Sokoły – Wysokie Mazowieckie) od południa.

Stara droga była niedostatecznie szeroka - samochody nie mogły się wymijać bez problemów. Była również w złym stanie technicznym. Nierówności i wyboje powodowały, że użytkownicy drogi, w tym rowerzyści, omijali je i tor ich jazdy czasem był trudny do przewidzenia, co groziło kolizją z jadącymi drogą pojazdami. Zawyżone i pozarastane krzakami oraz trawą pobocza powodowały, iż piesi poruszali się jezdnią.

Nowa droga ma 6 m szerokości, dzięki czemu pojazdy mogą swobodnie się wymijać oraz wyprzedzać. Budowa poboczy z kruszywa naturalnego na części odcinka pozwoliła całkowicie przenieść ruch pieszych poza jezdnię. Z poboczy usunięto drzewa stwarzające zagrożenie bezpieczeństwa oraz krzaki ograniczające widoczność. 98-metrowy odcinek drogi został wyposażony w bariery energochłonne (na długości 52 m obustronne).

Wybudowanie nowej drogi kosztowało ponad 2,33 mln zł. Dofinansowanie z RFRD wyniosło ponad 978 tys. zł.

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}