W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przetarg na ostatni odcinek S19 w województwie podlaskim

30.10.2020

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła w piątek (30.10) przetarg na wybór wykonawcy 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Boćki - Malewice. W województwie podlaskim na etapie postępowania przetargowego jest już w sumie ponad 118 km tej trasy. W wideokonferencji wzięli udział m.in. wiceminister infrastruktury Rafał Weber i wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

S19 przetarg

- Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia celu, jakim jest spójny układ komunikacyjny kraju. Jego jednym z ważniejszych elementów jest budowa drogi ekspresowej S19, która stanowić będzie główny korytarz transportowy Polski Wschodniej. Droga ta, jako część międzynarodowej trasy Via Carpatia, przyczyni się do rozwoju gospodarczego tego regionu  – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Tranzyt poza miastami 

Droga ekspresowa S19 na odcinku Boćki - Malewice omija od wschodu miasteczka Boćki i Dziadkowice, wyprowadzając z nich ruch tranzytowy. Realizowana będzie w przekroju 2x2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i przystosowana do ciężkiego ruchu 11,5 tony na oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - asfaltowa lub betonowa - zostanie wybrany przez wykonawcę na etapie projektu budowlanego. Na tym odcinku zaplanowano budowę 15 obiektów inżynierskich.   

Przetarg za przetargiem 

- W tym roku ogłosiliśmy w sumie 10 przetargów na kolejne części drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. Aktualnie wybieramy najkorzystniejszą ofertę na czterech odcinkach S19, na czterech kolejnych weryfikujemy oferty, a na dwóch ogłosiliśmy przetargi: Malewice - Chlebczyn (23.09) i dziś Boćki - Malewice - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. 

Na etapie uzyskiwania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych pozostaje jedynie odcinek Sokółka - Czarna Białostocka - Sochonie - Dobrzyniewo. Do końca tego roku planowane jest też podpisanie pierwszych umów z wykonawcami na odcinki S19 wokół Białegostoku o długości 47,5 km, dla których otwarcie ofert miało miejsce latem tego roku. Są to odcinki: Białystok Zachód - Księżyno (16,65 km), Księżyno - Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe - Ploski (12,73 km) oraz Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód (10,18 km).

- Jesteśmy świadkami zmiany rzeczywistości. Waga tej inwestycji, tego rozwoju społeczno-gospodarczego jest kolosalna - mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski. Dodał, że S19 ma także znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego i komfortu życia mieszkańców regionu. Przypomniał, że obecna droga krajowa dk 19 jest wąska, miejscami brakuje poboczy, dlatego droga ekspresowa jest bardzo wyczekiwana przez mieszkańców.

Cała podlaska część S19 powinna być gotowa w latach 2025-2026.  

Na podst. GDDKiA Oddział w Białymstoku i PAP

{"register":{"columns":[]}}