W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Punkt przyjęć interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich otwarty w Białymstoku

04.12.2024

Raz w miesiącu na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku otwarty będzie punkt przyjęć, w którym można zgłosić swoją sprawę do RPO, złożyć wniosek lub uzyskać informację prawną

Otwarcie punktu przyjęć interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku

W pokoju nr 119 na Wydziale Prawa UwB w każdy pierwszy czwartek miesiąca w godz. 10.00-15.00 będą dyżurować przedstawiciele Rzecznika Praw Obywatelskich (w styczniu i maju 2025 roku będzie to wyjątkowo drugi czwartek miesiąca).

Na inauguracji punktu Rzecznik Praw Obywatelskich prof. Marcin Wiącek podkreślał:

Punkt przyjęć interesantów jest bardzo potrzebny w tej części Polski, to siódmy punkt w kraju. Mam nadzieję, będziemy w stanie pomóc większej liczbie ludzi.

Umówiliśmy się na działanie punktu, na początek jeden dzień w miesiącu, ale zobaczymy, jakie będzie zapotrzebowanie obywateli. To trudno przewidzieć, bo dziś do Rzecznika można się zwrócić w różny sposób – telefonicznie, mailowo, poprzez formularz elektroniczny czy listem tradycyjnym

– podkreślał Marcin Wiącek.

Uważam, że to najlepsze z możliwych miejsc, w jakich ten punkt mógł powstać.

– mówił wojewoda podlaski. Jacek Brzozowski podkreślał wymiar edukacyjny, jaki ma punkt przyjęć w Białymstoku:

Uczenie społeczeństwa kultury prawnej to także uczenie przez pryzmat instytucji, które mają charakter centralny, ale współpraca w regionach może przynosić pozytywne skutki – dla ludzi mających potrzebę złożenia skargi czy rozmowy z przedstawicielem RPO, ale i dla Wydziału Prawa czy szkół średnich. To dobra okazja, by poznać pracę Rzecznika Praw Obywatelskich

Do punktu może przyjść każdy, kto chce zgłosić naruszenie swoich praw przez państwo lub doświadczenie dyskryminacji. Przedstawiciele RPO udzielą informacji, jak prawidłowo złożyć wniosek do Rzecznika, udzielą także porady prawnej lub skonsultują prowadzoną już przez Biuro RPO sprawę.

Na spotkanie warto przyjść z dokumentami dotyczącymi zgłaszanej lub omawianej sprawy. Informacje można także uzyskać na infolinii Rzecznika Praw Obywatelskich:

800 676 676 (połączenie bezpłatne) lub telefon stacjonarny 22 551 77 91.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}