W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rail Baltica coraz bliżej. Wojewoda wydał decyzję lokalizacyjną na szósty odcinek

22.06.2020

W poniedziałek (22.06) wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na szósty odcinek dotyczący przebudowy linii kolejowej Rail Baltica: Łapy – Białystok. Wkrótce inwestor będzie starać się również o pozwolenie na budowę w tym miejscu.

Wydanie decyzji lokalizacyjnej na szósty odcinek trasy Rail Baltica

- Cieszę się, że powoli kończymy prace dokumentacyjne, dotyczące przebiegu trasy Rail Baltica – trasy bardzo ważnej, bo ma charakter międzynarodowy, która ma skomunikować zachód Europy z krajami skandynawskimi. Mamy nadzieję, że dzięki modernizacji i budowie tych układów kolejowych, nasz kraj rozwinie się pod względem społeczno-gospodarczym – powiedział podczas poniedziałkowej konferencji wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

Odcinek, na który wojewoda wydał decyzję lokalizacyjną, ma długość ok. 16 km i przebiega przez teren trzech gmin: Łapy, Turośń Kościelna i Choroszcz.

W ramach tej inwestycji przewidziano wykonanie m.in. prac polegających na:

  • przebudowie układu torowego i podtorza, celem dostosowania geometrii układu torowego do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich z prędkością V=200 km/h , a pociągów towarowych z prędkością V=160 km/h. Pociągi pasażerskie będą osiągały prędkość 200 km/h, kiedy wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe będą przejazdami bezkolizyjnymi. Stąd PKP PLK S.A dzieli inwestycję na dwa etapy: pierwszy z nich to dostosowanie torów i podtorza do prędkości 200 km/h –w/w decyzja lokalizacyjna, drugi to wykonanie bezkolizyjnych obiektów inżynieryjnych – odrębna decyzja lokalizacyjna.
  •  rozbiórce istniejących i budowie nowych peronów na przystankach osobowych: Bojary, Baciuty, Trypucie, Niewodnica i Klepacze. Perony będą wyposażone w wiaty peronowe, oświetlenie, elementy małej architektury, tablice informacyjne dla pasażerów, systemy oznakowania dotykowego etc.
  • budowie trzech nowych mostów kolejowych i nowego mostu drogowego wraz z rozbiórką istniejących obiektów;
  • budowie nowego wiaduktu drogowego nad drogą gminną do prowadzenia ruchu kolejowego w miejscu skrzyżowania z drogą gminną,
  • budowie dwóch nowych przepustów kolejowych wraz z rozbiórka istniejących;
  • przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych,
  • przebudowie urządzeń srk, sieci elektroenergetycznych, trakcyjnych, stacji transformatorowych, sieci kablowej światłowodowej, sieci infrastruktury technicznej;
  • budowie ekranów akustycznych.

- Trasę mamy podzieloną na dziesięć odcinków. Wydaliśmy już pięć pozwoleń na budowę, trzy są procedowane, czekamy teraz na dokumentację na pozwolenie na budowę m.in. dla odcinka stacja Łapy - mówi wojewoda.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}