W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wojewoda wydał decyzję ZRID na kolejny odcinek drogi ekspresowej S61

12.11.2020

W czwartek (12.11) wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał na wniosek Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie - właściwego zarządcy drogi, decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która obejmuje budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła „Łomża Zachód” (z węzłem) do węzła „Kolno” (bez węzła) o długości prawie 13 km, budowę odcinka drogi krajowej nr 64 na odcinku od węzła „Łomża Północ” do Elżbiecina o długości ok. 6,2 km oraz drogowych obiektów inżynierskich i niezbędnej infrastruktury technicznej na terenie gmin: Łomża, Miasto Łomża i Piątnica.

Wojewoda wydał ZRID na kolejny odcinek drogi ekspresowej S61

Chodzi o ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 położony na terenie województwa podlaskiego, który jest fragmentem międzynarodowej drogi Via Baltica.

Zakres robót budowlanych obejmuje:

  • budowę dwujezdniowej (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła „Łomża Zachód” (z węzłem) do węzła „Kolno” (bez węzła),
  • budowę jednojezdniowej drogi krajowej nr 64 na odcinku od węzła „Łomża Północ” do Elżbiecina,
  • budowę trzech węzłów,
  • przebudowę i rozbudowę istniejących dróg publicznych,
  • budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, zjazdów, zatok autobusowych, placów do zawracania, wjazdów awaryjnych i przejazdów awaryjnych,
  • budowę systemu odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego,
  • budowę ogrodzenia drogi ekspresowej S61 i drogi krajowej nr 64,
  • budowę przepustów, także pełniących funkcję przejść dla zwierząt,
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i drogi krajowej, w tym obiektów pełniących funkcję przejść dla zwierząt oraz obiektów inżynierskich nad drogą ekspresową i drogą krajową,
  • budowę kanalizacji deszczowej oraz zbiorników wodnych wraz z urządzeniami podczyszczającymi,
  • przebudowę i budowę koryta cieku naturalnego i rzek wraz z umocnieniem brzegów,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, urządzeń oczyszczających – separatory, przejść dla zwierząt średnich/dużych, przepustów/przejść ekologicznych dla zwierząt małych/płazów),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę kanału technologicznego wzdłuż drogi ekspresowej i drogi krajowej,
  • przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej (sieci elektroenergetycznych niskiego i średniego napięcia, sieci teletechnicznych, sieci wodociągowych, drenaży).

Budowa tego ostatniego odcinka trasy Via Baltica na terenie województwa podlaskiego jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych. Jego główne cele to: poprawa społecznej, ekonomicznej i przestrzennej spójności z krajami Unii Europejskiej na poziomie lokalnym i regionalnym, zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa, poprawa warunków ruchu (przepustowość, zmniejszenie strat czasu) oraz zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom projektowanej drogi.

Chodzi również o zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich, zmniejszenie uciążliwości oddziaływań na środowisko ze wględu na hałas, zanieczyszczenia powietrza oraz wód powierzchniowych.

Przedsięwzięcie zostało ujęte w załączniku nr 1 do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025)".

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}