W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zaraejestrowanie pobytu członka rodziny obywatela UE

 

Członkiem rodziny obywatela UE jest: małżonek obywatela UE, bezpośredni zstępny obywatela UE lub jego małżonka, w wieku do 21 lat lub pozostający na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka, bezpośredni wstępny obywatela UE lub jego małżonka, pozostający na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka - niebędący obywatelem UE.

Obywatel Unii Europejskiej może przebywać na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres do 3 miesięcy – jeżeli pobyt trwa przez okres dłuższy niż 3 miesiące, obywatel Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować swój pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Zarejestrowanie pobytu następuje na wniosek członka rodziny obywatela UE posiadającego obywatelstwo UE.

Wniosek składa się osobiście, nie później niż w następnym dniu po upływie 3 miesięcy od dnia wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletniego.

Dokumenty wymagane do dokonania rejestracji pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej posiadającego obywatelstwo Unii Europejskiej:

  • 1 egzemplarz wniosku wypełnionego czytelnie w języku polskim,
  • ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość
    i obywatelstwo,
  • 4 fotografie. Nieuszkodzone, kolorowe, o dobrej ostrości, o wymiarach 35mmx45mm, zostały wykonane nie wcześniej niż w ciągu 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku, przedstawiają twarz obywatela UE lub członka rodziny obywatela UE od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, przedstawiają wyraźnie oczy obywatela UE lub członka rodziny obywatela UE, a zwłaszcza źrenice; linia oczu obywatela UE lub członka rodziny obywatela UE powinna być równoległa do górnej krawędzi fotografii, przedstawiają obywatela UE lub członka rodziny obywatela UE na jednolitym jasnym tle, w pozycji frontalnej, patrzącego na wprost, z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami, a także odwzorowują naturalny kolor jego skóry

 

Dodatkowe dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:

  1. zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej, wydane obywatelowi UE, z którym członek rodziny przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a ponadto:
  1. małżonek - dokument potwierdzający zawarcie małżeństwa,
  2. zstępni - dokument potwierdzający istnienie więzi rodzinnych oraz dokument potwierdzający wiek lub poświadczający pozostawanie na utrzymaniu obywatela UE oraz jego małżonka,
  3. wstępni - dokument potwierdzający istnienie więzi rodzinnych oraz dokument potwierdzający pozostawanie na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka.

 

UWAGA!

  • Wniosek należy złożyć w języku polskim na urzędowym formularzu.
  • Dokumenty sporządzone w języku obcym, dołączone do wniosku, należy złożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.
  • Do wniosku dołącza się dokumenty lub pisemne oświad­czenia potwierdzające spełnianie warunków pobytu określonych w ustawie.
  • Dowodami potwierdzającymi posiadanie wystarczających środków finansowych do utrzymania siebie i członków rodziny, tak aby nie stanowić obciążenia dla pomocy społecznej, mogą być w szczególności:
    • karta kredytowa;
    • zaświadczenie o posiadaniu środków płatniczych w banku lub innej instytucji finansowej, potwierdzone pieczęcią i podpisem upoważnionego pracownika tego banku lub tej instytucji, wystawione na miesiąc przed złożeniem wniosku
      o zarejestrowanie pobytu.
  • Przy odbiorze zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE okazuje się ważny dokument podróży, gdy odbioru dokonuje pełnomocnik wnioskodawcy – także pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia lub karty. Obywatel UE może okazać inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
  • W przypadku utraty zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE wydaje się nowe zaświadczenie.
  • Wymiana lub wydanie nowego zaświadczenia o zarejestro­waniu pobytu obywatela UE następuje niezwłocznie na wniosek obywatela UE. Wniosek składa się osobiście. Wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletniego.
  • Organem właściwym w sprawach zarejestrowania pobytu lub unieważnienia zarejestrowania pobytu, wymiany lub wydania nowego zaświadczenia
    o zarejestro­waniu pobytu obywatela UE, jest wojewoda właściwy ze względu na miejsce pobytu obywatela UE.

 

KLIENCI PRZYJMOWANI SĄ:

poniedziałek 7.15 – 17.30

wtorek, czwartek, piątek 7.45 - 15.15

ŚRODA - NIECZYNNE

Materiały

Klauzula - rejestracja pobytu obywatela UE
Klauzula​_rejestracja​_pobytu​_obywatela​_UE.doc 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}